کف‌سازی لب چال/ عشقعلی بهسازی می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: دو پروژه بهسازی محور عشقعلی و کف‌سازی محور لب‌چال در دستور کار سازمان است که با پیگیری طرح‌ها و تهیه نقشه‌ها و جذب اعتبارات ملی، با نظارت معاونت فنی عمرانی در حال اجراست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کف‌سازی لب چال/ عشقعلی بهسازی می‌شود
شناسه : 32192 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به پروژه‌های بهسازی بافت تاریخی و فرسوده اطراف حرم، اظهار داشت: دو پروژه بهسازی محور عشقعلی و کف سازی محور لب چال در دستور کار سازمان است که با پیگیری طرح‌ها و تهیه نقشه‌ها و جذب اعتبارات ملی با نظارت معاونت فنی عمرانی در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) بابیان اینکه محور اصلی بهسازی اطراف حرم یک محور به طول ۴ کیلومتر است که از حرم تا چهل اختران کشیده شده است، افزود: عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده است و اگر امسال کف‌سازی محور لب چال  به بهره‌برداری برسد، بهسازی کل محور ۴ کیلومتری ما تکمیل می‌شود.

خاکی با اشاره به تلاش‌ها برای تکمیل این پروژه تا انتهای سال جاری، تأکید کرد: از اهداف اصلی محور فرهنگی معرفی ابعاد مختلف فرهنگی مذهبی شهر قم است.

وی با تأکید بر اهمیت بهسازی فضاهای مذهبی در قم، تصریح کرد: شاید قم با فضاهای حرم و جمکران تنها شناخته می‌شود ولی فضاهایی مانند بیت النور که محل زندگی حضرت معصومه(س) بوده، مرقد امامزادگانی همچون امامزاده شاه حمزه، امامزاده زید، چهل اختران ابعاد دیگر مذهبی شهر قم است که برای خیلی از زائران جذاب است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) به اماکن هویت‌بخش دیگر شهر قم نیز اشاره کرد و گفت: اماکنی مانند بیت حضرت امام خمینی(ره)، بیت آیت‌الله بروجردی(ره)، بیت آقا شیخ عبدالکریم حائری و محل زندگی افراد دیگری که در شکل‌گیری حوزه‌های علمیه تأثیرگذار بوده‌اند، در این محور واقع شده‌اند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.