افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری در دهه فجر

شهر بیست/ شهردار قم با اشاره به پنج مرحله افتتاح پروژه در قالب ۸۸۹ پروژه در سال جاری، از ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های دهه فجر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری در دهه فجر
شناسه : 32164 | انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که ظهر امروز برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر دستاوردهای این انقلاب را بعد از ۴۲ سال بسیار چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری هم در قالب شکرگزاری از خدمات انقلاب، اقداماتی را دنبال کرده است.

شهردار قم با اشاره به پنج مرحله افتتاح پروژه‌های مختلف در سال جاری، افزود: این افتتاح‌ها در قالب ۸۸۹ پروژه‌ای که در سال ۹۹ باید به بهره‌برداری می‌رسید انجام شده است و یکی از شکوفاترین سال ها را در عین اینکه یکی از سخت ترین سالها به لحاظ وجود تحریم‌ها و بحث‌های تورمی و مسائل شیوع کرونا بود پشت سر گذاشتیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاحیه داریم، تاکید کرد: مراحل قبلی هم در دهه کرامت، هفته دولت و هفته دفاع مقدس افتتاح شده است.

وی با اشاره به سال آخر برنامه راهبردی «قم ۱۴۰۰» تأکید کرد: این برنامه در بحث‌های بودجه‌‌ای تقریبا تکمیل شده اما در حوزه اجرایی، ۷۲ درصد اجرایی شده است.

شهردار قم با اشاره به طرح جامع حمل و نقل ترافیک قم افزود: این طرح که تقریبا مصوب شده، برای ۱۵ سال آینده قم خط مشی مشخص می‌کند. طرح فضای سبز قم ۱۴۰۴ نیز در دست پیگیری قرار دارد که قرار است سرانه فضای سبز هر شهروند در قم به ۲۶ متر مربع برسد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در ابتدای برنامه سرانه فضای سبز قم ۱۳.۸ بوده است، افزود: امروز به سرانه ۲۰.۳ رسیده ایم و قرار است تا پایان برنامه ۱۴۰۴ به ۲۶ متر مربع برسد.

وی از طرح ایمنی شهری نیز نام برد و تأکید کرد: طرح جامع شهر هوشمند نیز در دست برنامه است که قراردادهایی با شرکت‌هایی تأمین کننده اینترنت داریم که باید در سال ۱۴۰۴ به سرانجام خودش برسد.

شهردار قم از طرح پسماند شهری هم سخن گفت و تصریح کرد: از ۷۰۰ تن زباله تولید قم ۳۰۰ تن در یک خط پردازش می‌شود و یک خط دیگر هم مجدد در دست افتتاح داریم که در سه چهار ماهه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. با این کار ۳۰۰ تن دیگر پردازش شده و به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن باقیمانده هم در بازیافت و تفکیک در مبدا به آن پرداخت می‌شود.

سقائیان نژاد به پسماند بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: دستگاهی که از چین به قم هدیه شد نیز به همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به طرح ساماندهی مشاغل مزاحم هم اشاره کرد و گفت: شهرک صنوف و شهرک خودرویی به همین منظور احداث شده است، آهن فروش‌ها تقریبا به شهرک صنوف منتقل شده‌اند، در شهرک خودرویی هم مشاغل مربوط منتقل می‌شوند.

شهردار قم به طرح تعادل بخشی منطقه‌ای هم اشاره کرد و گفت: مناطق ۲ و ۶ که جز محروم‌ترین مناطق شهر قم است در این طرح مورد توجه قرار گرفته‌اند، منطقه دو را می‌توانیم تقریبا بگوییم که دیگر محروم نیست؛ محله‌های اسماعیل آباد، محله صاحب الامر، شهرقائم، دروازه ری؛ خیابان آذر و نیروگاه و سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای این طرح در برنامه قرار گرفته است.

سقائیان نژاد از طرح بازآفرینی شهری هم یاد کرد و افزود: بافت های فرسوده، پروژه‌های اطراف حرم، قبرستان نو، آرامستان شیخان، چهل اختران در این طرح قرار گرفته است و طرح محورهای تاریخی و فرهنگی نیز در ادامه این طرح مطرح می شود که از بیت امام تا چهل اختران را شامل می‌شود.

وی به طرح تقاطع‌های غیرهمسطح نیز اشاره کرد و گفت: ۲۹ تقاطع را پیش‌بینی کرده‌ایم که نصف بیشترشان را به بهره‌برداری رساندیم در برنامه ۱۴۰۴ نیز به بهره برداری کامل می‌رسد.

شهردار قم از طرح تربیت نیروی انسانی نیز یاد کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی به همین منظور شکل گرفته است که اگر جایگاه خودش را پیدا بکند توانسته‌ایم شهر قم را به سویی که شان و منزلتش هست پیش ببریم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.