خطر عدم مقاوم‌سازی در کمین بافت فرسوده قم/ نصب شیرهای هیدرانت در محلات قدیمی

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به وجود حدود ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر قم، گفت: متأسفانه هرچند وقت یک‌بار شاهد ریزش ساختمان به علت عدم مقاوم‌سازی هستیم که حتی منجر به فوت همشهریان می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خطر عدم مقاوم‌سازی در کمین بافت فرسوده قم/ نصب شیرهای هیدرانت در محلات قدیمی
شناسه : 32124 | انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به مشکلات ارائه خدمات آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر و بافت فرسوده، اظهار داشت: حدود ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر قم وجود دارد که از این میزان، ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه در بحث ایمنی سازه‌ای و مقاوم‌سازی بافت فرسوده نمی‌توانیم دخالت خاصی داشته باشیم، افزود: ما در این زمینه قدرت اجرایی نداریم ولی باید راجع به این موضوع فکر اساسی صورت گیرد.

جعفری ادامه داد: نهادهایی مانند سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم، اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری به‌صورت جدی وارد موضوع مقاوم‌سازی بافت فرسوده شوند و مقاوم‌سازی را پیگیری کنند، ولی بااین‌حال، ما تذکرات لازم را دادیم اما متأسفانه هرچند وقت یک‌بار شاهد ریزش ساختمان هستیم که حتی منجر به فوت همشهریان می‌شود.

وی بازسازی بافت فرسوده را موردتوجه قرار داد و گفت: سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، اخیراً اقداماتی را در بحث بازسازی و کف‌سازی محله‌های قدیمی اطراف قم شروع کرده و در تعداد زیادی از این محله‌ها، شیرهای هیدرانت نصب‌شده تا در صورت خطر و آتش‌سوزی، اگر خودروهای سازمان آتش‌نشانی نتوانستند وارد کوچه‌ها شوند، حداقل بتوانند به منابع آب برای اطفای حوادث آتش‌سوزی دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی برای حوادث مناطق پرتراکم و بافت فرسوده عنوان کرد: تجهیزات و امکانات سازمان برای مقابله با خطرات احتمالی آتش‌سوزی در بافت فرسوده تقویت‌شده و تعدادی موتورسیکلت خریداری شد تا سریع‌تر به محل حادثه برسد و کار عملیات اطفا و نجات را انجام دهد. همچنین تعدادی پمپ‌های پرتابل هم خریداری‌شده تا بتوانیم از این‌ها، هم در بازارها مثل بازار بزرگ قم و پاساژها و هم در بافت فرسوده استفاده کنیم.

جعفری یادآور شد: در سال‌های اخیر تجهیزات و امکانات خوبی مثل ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک نجات هم خریداری شد تا اگر خدای ناکرده با حوادث بزرگ‌تری مواجه شدیم، بتوانیم استفاده کنیم. 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.