یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود/ قم رکورددار بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم

شهر بیست/ رئیس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم گفت: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» دوشنبه ۱۳ بهمن ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ولادت حضرت زهرا(س) و شکست حصر نبل و الزهرا برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود/ قم رکورددار بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم
شناسه : 32091 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، اسدالله گنجعلی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اهالی رسانه به منظور تشریح برنامه‌های پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم این استان در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد، ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و دهه فجر عنوان کرد: امسال پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» و با موضوع عملیات «نبل و الزهرا» برگزاری خواهد شد. 

وی اففزود: این عملیات در سال ۱۳۹۴ در شمال حلب توسط نیروهای ایرانی، فاطمیون و زینبیون رقم خورد و در جریان آن محاصره چهار سال و نیمه نبل و الزهرا شکسته شد و ۷۰ هزار شیعه آزاد شدند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم با بیان اینکه قم با داشتن ۴۹۶ شهید که در گلزار شهدای بهشت معصومه(س) و آستان علی‌ابن‌جعفر(ع) دفن هستند رکورد تعداد شهدای مدافع حرم را در کشور دارد، افزود: جمعیت شهدای زینبیون و فاطمیون در قم زیاد است و خانواده خیلی از این شهدا در ایران حضور ندارند و حتی نتوانستند در تشییع جنازه شهدای خود بیایند.

وی ادامه داد: پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم قم یاد و خاطره شهدای ایرانی که ۲۸ نفر هستند و شهدای فاطمیون و زینبیون که مابقی جمعیت شهدای مدافع حرم این استان را تشکیل می‌دهند و همچنین سید الشهدای مدافع حرم یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ حشدالشعبی یعنی ابومهدی المهندس را گرامی می‌دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم بیان کرد: هر ساله این یادواره با اجتماعی زیادی از خانواده‌های شهدا و مردم انقلابی از استان قم و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا دعوت عمومی صورت نمی‌گیرد و با حضور جمعیت محدودی از رزمندگان، تعدادی از مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهدای مدافع حرم ایران، فاطمیون و زینبیون ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

گنجعلی اذعان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم ازطریق صدا و سیما پخش می‌شود؛ علاوه بر آن از طریق پوشش خبری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز برای انعکاس برنامه‌های این یادواره اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: معاون هماهنگ کننده سپاه قدس سخنران یادواره شهدای مدافع حرم استان قم خواهد بود و با توجه به نزدیک بودن ولادت حضرت زهرا(س) تعدادی از مداحان اهل‌بیت(ع) نیز مدیحه سرایی خواهند کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز در جریان این یادواره پیگیری می‌شود از جمله سرکشی به خانواده‌ ۷۵ تن از شهدای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون، برگزاری ۱۲ برنامه یادواره شهدای مدافع حرم به صورت مجازی در مدارس قم با هماهنگی آموزش و پرورش و همچنین اجرای ویژه برنامه «دلیرستان» در ۱۵ بهمن راس ساعت هشت شب با موضوع آزادسازی نبل و الزهرا از شبکه استانی نور به منظور تشریح اقدامات جبهه مقاومت.

گنجعلی ضمن تقدیر از نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در جریان برگزاری این یادواره همکاری دارند، عنوان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقلیه» دوشنبه ۱۳ بهمن ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ولادت حضرت زهرا(س) و شکست حصر نبل و الزهرا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

در بخش پایانی این نشست از پوستر پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که توسط بسیج هنرمندان این استان فراهم آمده رونمایی شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.