آزمون‌های معاینه فنی خودرو بدون دخالت انسانی انجام می‌شود

شهر بیست/ سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تست‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی خودرو به صورت سیستمی و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آزمون‌های معاینه فنی خودرو بدون دخالت انسانی انجام می‌شود
شناسه : 32063 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به اینکه تست‌های مختلفی در مراکز فنی برای صدور معاینه فنی خودرو انجام می‌شود، اظهار داشت: تمامی تست‌های انجام شده به صورت سیستمی و یکپارچه، براساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای مشخص تحت سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) است و متصدیان و عوامل مراکز معاینه فنی دخالتی در نتایج آزمون‌ها ندارند.

به گفته سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، آزمون آلایندگی، بازدید چشمی وضعیت ظاهری خودرو، آزمون کمک فنرها، آزمون سلامت ترمزها و آزمون لغزش جانبی آزمون‌هایی است که هر خودرو تک سوز برای اخذ معاینه فنی باید انجام دهد.

طالبی افزود: اگر خودرو در یکی از این تست ها مردود شود، مالک تا ۱۵ روز فقط می تواند به همان مرکز معاینه فنی مراجعه کند. در واقع آزمون‌ها و حد نصاب‌های لازم برای معاینه فنی در تمامی مراکز مشابه و به صورت یکپارچه انجام می‌شود.

وی در خصوص آزمون تست چشمی وضعیت ظاهری خودرو بیان داشت: در تمامی مراکز، کارشناسان فنی که دارای صلاحیت از اتحادیه‌های مربوطه هستند، حضور دارند و این آزمون توسط و با تایید آنها انجام می‌شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص نظارت این سازمان بر مراکز معاینه فنی نیز گفت: بازدیدهای نامحسوس به صورت هفتگی توسط کارشناسان انجام می شود و شهروندان می‌توانند در صورت وجود مشکل یا انتقال شکایت و پیشنهادات خود با سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری قم تماس بگیرند.

طالبی در خصوص تعیین قیمت معاینه فنی خودرو، افزود: قیمت اخذ معاینه فنی برای خودروهای تک سوز و دوگانه سوز توسط هیئت وزیران تصویب و در سامانه سیمفا اطلاع‌رسانی می‌شود و نرخ‌های مربوط به خدمات تعمیرگاهی در صورت حضور و ارائه خدمات در این مراکز، توسط صنوف و اتحادیه‌های مربوطه تعیین می‌شود که شهروندان در صورت شکایت از نرخ‌های واحد تعمیرگاهی باید به صنف مربوطه مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: خودروهای شخصی که چهار سال و خودروهای عمومی که یک سال از مدل آن می‌گذرد، نیاز دارند تا نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.