آخرین وضعیت پروژه چهل اختران/ طرح توسعه کوچک می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)، گفت: چند مدیریتی در سطح استان قم، پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه چهل اختران و امام‌زاده موسی مبرقع را به تأخیر انداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین وضعیت پروژه چهل اختران/ طرح توسعه کوچک می‌شود
شناسه : 32060 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پروژه چهل اختران و امام‌زاده موسی مبرقع(ع)، اظهار داشت: مشکل اصلی در زمان‌بر بودن پروژه، چند مدیریتی بودن آن است.

خاکی افزود: چند مدیریتی در استان قم در میان اوقاف، شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه‌های ساماندهی چهل اختران و امام‌زاده مبرقع(ع) را به تأخیر انداخته است.

وی با بیان اینکه حدود ۴.۳ دهم هکتار محدوده توسعه فضاهای زیارتی و پشتیبان زیارت برای مجموعه چهل اختران و امام‌زاده موسی مبرقع(ع) پیش‌بینی‌شده بود که با توجه به تأخیر زمان تملک و تعدد دستگاه‌های متولی متأسفانه در زمان مقرر این تملک‌ها تکمیل نشد، گفت: تقریباً هیچ‌یک از اجزای طرح قابلیت اجرایی شدن پیدا نکرد، البته در سنوات گذشته تمرکز روی فضای مقابل امام‌زاده بوده و طرح پارکینگ تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: جلسات متعددی به واسطه چند مدیریتی بودن طرح برگزار شد و با توجه به دستور شهردار قم، این سازمان به مدت ۴ ماه متولی هماهنگی و ساماندهی پروژه شده و در آخرین جلسه در حضور معاون عمرانی استاندار و با حضور اهالی محل و اعضای هیئت‌امنا قرار شد، دو موضوع را پیگیری کنیم.

خاکی خاطرنشان کرد: امکان بازنگری و چابک سازی طرح با توجه به تغییراتی که در ادامه مسیر سجادیه در برنامه‌های جامع حمل‌ونقل اتفاق افتاد، یکی از این موضوعات است.

وی در مورد بهره‌برداری از طرح نیز توضیح داد: طرح، زیرساخت‌های زیادی را برای مجموعه پیش‌بینی کرده که شامل شبستان‌ها و پارکینگ‌های طبقانی و خدمات زائر است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) افزود: ازآنجایی‌که برنامه‌ریزی دستگاه‌های متعدد مانند اوقاف، شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی در این پروژه دخیل بوده‌اند این دو موضوع در دستور کار قرار گرفت.

خاکی یادآور شد: کاهش محدوده طرح با توجه به تغییرات به‌نحوی‌که قدرت عملیاتی را بالا ببرد و همچنین فازبندی اجرایی از جمله موضوعات مورد پیگیری در اجرای طرح است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در جلسه‌ با حضور اهالی و نمایندگان محل قرار شد، فاز ساماندهی را جدای از تأمین منابع و تکمیل تملکات در دستور کار قرار دهیم.

خاکی گفت: در حال حاضر طرح تهیه‌شده و تکمیل تملکات و بازنگری طرح در دستور کار قرار گرفته و محدوده در حال شناسایی است و براساس وضع موجود که متأسفانه در گذشته به‌صورت پراکنده تملک شده باید برنامه بهسازی برای سال ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار داشت: باید بتوانیم با اجرای طرح و بازنگری و ساماندهی از این وضعیتی که شهروندان از آن گله‌مند هستند خارج شویم و برنامه‌های عمرانی را که متناسب آن در افق سال‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود، تکمیل کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.