تقاطع ولی‌عصر(عج) ویژه‌ترین تقاطع شهر است

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتبار ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی پروژه تقاطع غیرهمسطح ولی عصر(عج)، از این پروژه به عنوان ویژه‌ترین تقاطع شهر یاد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقاطع ولی‌عصر(عج) ویژه‌ترین تقاطع شهر است
شناسه : 32058 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده  با اشاره به جزئیات پروژه تقاطع سه سطحه ولی‌عصر(عج)، اظهار داشت: زمان پیش‌بینی‌شده برای پروژه دو سال بود که با توجه به شرایط که ایجاد شد در سه سال و با یک سال تأخیر به سرانجام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به اعتبار پروژه نیز اشاره کرد و افزود: پروژه بااعتبار ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با سازمان عمران شهرداری قم در سه سطح که در رو قرار داشت، منعقد شد.

حلوایی‌زاده بابیان اینکه سطح صفر پروژه میدان است، تصریح کرد: سطح مثبت یک پروژه، محور کمربندی امام علی(ع) به بلوار کبیری طراحی‌شده است و رمپ جهتی نیز از جهت کمربندی امام علی به سمت بلوار خلیج‌فارس نیز احداث‌شده است.

وی ادامه داد: این پروژه در مسیر حفاری تونل مترو در محدوده بلوار طالقانی به سمت بلوار خلیج‌فارس قرارگرفته که یکی از شاخصه‌های متمایزکننده این پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایستگاه مترو داخل میدان ولی‌عصر(عج) طراحی‌شده است، تأکید کرد: حفاری تونل مترو ما را مجبور کرد که از زیرگذر خارج بشویم و طراحی به‌گونه‌ای باشد که حتی رمپ جهتی و محل حفاری شمع‌ها با در نظر گرفتن حفاری مترو طراحی شود که آسیبی به تونل وارد نشود.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه شاخص‌ترین قسمت  این پروژه سطح مثبت دو است، تصریح  کرد: پروژه تقاطع ولی‌عصر(عج) ویژه‌ترین تقاطع در شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه رمپ جهتی با احتساب کوله‌ها ۶۰۰ متر طول دارد، تأکید کرد: هر طرف از محور مستقیم هم ۵۰۰ متر طول دارد و عرض رمپ جهتی متوسط ۸ و نیم تا ۱۰ متر و عرض مسیر مستقیم ۱۳ متر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بابیان اینکه در این پروژه بالغ‌بر ۱۸۰ حلقه شمع حفاری شد، تأکید کرد: یکی از مسائلی که زمان تکمیل این پروژه را با تأخیر همراه کرد رفع معارض تأسیساتی این پروژه بود که زمان‌بر شد.

حلوایی زاده افزود: با توجه به قدیمی بودن میدان در تمام نقاط تقریباً معارض تأسیساتی ازجمله برق فشارقوی و ضعیف، مخابرات و لوله‌های آب وجود داشت که جابه‌جایی آنها هزینه‌های میلیاردی برای شهرداری به همراه داشت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.