سکونت ۲۰ درصد جمعیت قم در منطقه۲

شهر بیست/ مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: این منطقه شهرداری در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد که با وسعت فیزیکی به مساحت ۱۲۲۲ هکتار، ۱۰ درصد وسعت شهر قم را در بر می‌گیرد و ۲۰۵ هزار نفر جمعیت معادل ۲۰درصد جمعیت شهر قم را در خود جای داده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۲۰ درصد جمعیت قم در منطقه۲
شناسه : 32023 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و وضعیت منطقه دو شهر قم، اظهار کرد: این منطقه شهرداری در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد که در وسعت فیزیکی به مساحت ۱۲۲۲ هکتار که ۱۰% وسعت شهر قم را در بر می گیرد و ۲۰۵ هزار نفر جمعیت معادل ۲۰% جمعیت شهر قم را در خود جای داده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه منطقه دو شهرداری دارای سه ناحیه خدماتی در سطح منطقه است، ابراز کرد: در حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه که عمدتاً ریزدانه و با تراکم بالا بوده وجود دارد. تراکم جمعیتی در هکتار در منطقه دو حدود ۱۶۰ نفر است که بسیار زیاد محسوب می‌شود.

رحیمی با تأکید بر اینکه بخشی از این منطقه مانند امین‌آباد، شیخ‌آباد و شادقلی خان جزء سکونتگاه‌های غیررسمی و محله‌های هدف برای ساماندهی و توانمندسازی است، افزود: منطقه دو شهر قم جزو مناطق کم‌برخوردار است و در چند سال گذشته برای توسعه منطقه کارهای خوبی با تأکیدات مدیریت شهری انجام‌شده که این اقدامات محدود به فعالیت‌های عمرانی نبوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه روشنایی سطح منطقه، تصریح کرد: نظر به توسعه منطقه و احداث معابر جدید یکی از چالش‌های منطقه و یکی از دغدغه‌های مهم تأمین روشنایی معابر برای حفظ ایمنی شهروندان بوده که در چند سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم ادامه داد: مجموعه شهرداری در دوره‌های گذشته باتوجه به شرایطی مانند بهره‌برداری و افتتاح فوری زیرساخت‌ها مانند معابر و پل‌ها، برخی از وظایف و مأموریت‌های دیگر دستگاه‌ها را انجام می‌داد که این اقدام به‌واسطه تکرار و شکل‌گیری عرفی اداری تبدیل به ایجاد حق از ناحیه دستگاه‌های اجرایی شده بود درحالی‌که شهرداری وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

رحیمی نارضایتی حاصل از عدم تأمین روشنایی معابر را متوجه دولت در مفهوم عام آن دانست و گفت: هرچند که خوب است که شهرداری‌ها در این زمینه وظیفه داشته باشند که این امر نیاز به اصلاح قانون دارد که درمجموع تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکت‌های برق منطقه‌ای تابعه وزارت نیرو است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تصریح کرد: اخیراً طی صورت‌جلسه‌ای تعاملی فی‌مابین شهرداری و اداره برق مقرر شده مشکلات تأمین روشنایی را برطرف کنیم که اقدامات خوبی شده و شرکت برق تعامل خوبی در این زمینه داشته است، در بعضی نقاط به علت قرارگیری سیم برق دکل‌ها نحوه تأمین روشنایی به علت محدودیت‌ها، با سختی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: درمجموع به جز یک مسیر کوتاه در خیابان رسول دادخواه معبری که فاقد روشنایی باشد را نداریم. روشنایی خیابان صداقت، بلوار دانش، مسیر دسترسی به بوستان جوان، خیابان رسول دادخواه از پروژه‌های مهم در این بخش بوده و سیاست بر این بوده که بدون تأمین روشنایی هیچ معبری را افتتاح نکنیم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.