ثبت ۸۵ درصد درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه «قمیار»

شهر بیست/ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به استقبال خوب مردم از سامانه «قمیار»، گفت: در حال حاضر ۸۵درصد از ثبت درخواست‌های شهروندان از طریق این سامانه انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت ۸۵ درصد درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه «قمیار»
شناسه : 32011 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با تشریح فعالیت‌ها و خدمات در سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه سازی خدمات برای شهروندان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: البته از سال‌های قبل نیز شهرداری در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقه ای ۲۰ ساله دارد اما برای اینکه خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهد، سازمان مستقلی را تأسیس کرد.

محمدحسینی تصریح کرد: رویکرد سازمان در این مدت، توسعه ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی بیان کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه های اطلاعاتی گام‌هایی برداشته و سامانه‌های نرم افزاری زیادی در این مدت پیاده سازی شد که عمده‌ترین آن میز خدمت الکترونیکی با نام قمیار است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قم ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن قم یار معرفی شد که نسخه نرم افزاری آن در شهرهای دیگر با اسامی مختفی فعال و هدفشان متمرکز کردن طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز شهروندان است.

محمدحسینی عنوان کرد: شهروندان می توانند درخواست‌های خود را از در حوزه شهرسازی و ساختمان از طریق سامانه قمیار ثبت کنند و این گام اول در مسیر خدمت است.

وی گفت: در حال حاضر برای پیاده سازی بخش استعلامات الکترونیکی بین دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه قمیار اقداماتی انجام شده است و دسترسی ویژه‌ای را برای همکاران در اسناد رسمی فراهم کرده‌ایم و همکاری خوبی اتفاق افتاد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود و تا نزدیک عید فاز آزمایشی تکمیل و نواقص رفع خواهد شد و ارجاع افراد به صورت حضوری از اسناد رسمی به شهرداری به طور کامل متوقف می شود.

محمدحسینی بیان کرد: دفاتر رسمی همکاری خوبی داشتند و در حدود یک سال با کانون دفاتر رسمی استان جلسات مکرری برگزار کردیم و از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مساعدت‌هایی صورت گرفت، در حال حاضر بستر ارتباط نرم افزاری برای قمیار پیاده سازی شده و این کار در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: این بخش از خدمات در حال نهادینه سازی است و باتوجه به اینکه موضوع ملک و ساختمان پیچیده است و با خودرو فرق دارد و باید تخلف ساختمانی و متراژ مازاد در بنا ارزیابی شود و مراحل قانونی را طی کند، کمی زمان می برد اما تلاش می کنیم نیاز به مراجعه شهروندان را کم کنیم و به صفر برسانیم.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.