ظرفیت بزرگ توسعه فضای سبز در بوستان هزار هکتاری/ هزینه ۲۱۰ میلیارد تومانی شهرداری قم برای فضای سبز

شهر بیست/ شهردار قم با اشاره به انجام ۹۰ درصد از درختکاری بوستان هزار هکتاری گفت: مساحت پارک کوهستانی هزار هکتاری قم چند برابر پارک صفه اصفهان و پارک آبشار تهران است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ظرفیت بزرگ توسعه فضای سبز در بوستان هزار هکتاری/ هزینه ۲۱۰ میلیارد تومانی شهرداری قم برای فضای سبز
شناسه : 31977 | انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم، با اشاره به اقدامات قابل توجه سازمان پارک‌ها در توسعه فضای سبز شهر قم اظهار کرد: اینکه سرانه فضای سبز قم از حدود ۱۴ مترمربع به بالای ۲۰ مترمربع رسیده واقعا کار بزرگی است.

وی توسعه فضای سبز را کاری در مسیر رفع دغدغه‌های شهروندان قمی دانست و بیان کرد: کاری که در فضای سبز شهر قم انجام شده و امروز شاید در هر گوشه شهر یک فضای سبز ایجادشده، چندسال آینده نمود و بروز ویژه خواهد داشت.

شهردار قم با تاکید بر اینکه امروز تمام بوستان‌های قم ایمن شده و آب‌نماها هم به صورت ایمن فعال شده است، خاطرنشان کرد: نگهداری این امکانات قطعاً مهم‌تر از ایمن سازی و ساخت آنهاست.

وی با اشاره به پارک هزارهکتاری قم گفت: پارک کوهسنگی ۹۶ هکتار، پارک آبشار تهران ۶۶ هکتار، پارک صفه اصفهان ۴۰ هکتار است در حالی که پارک کوهستان قم بالغ بر هزارهکتار مساحت دارد و این ظرفیت بزرگی برای شهر قم و کشور است.

سقائیان‌نژاد گفت: اگر حواسمان جمع باشد و پروژه به درستی اجرا شود، این پارک از تفرجگاه‌های بسیار پرجاذبه کشور خواهد بود؛ تاکنون ۹۰ درصد درختکاری آن و ۴۰ درصد پارک‌سازی صورت گرفته و باید تلاش کنیم این پارک در شأن و جایگاه شهر قم باشد.

وی با اشاره به پروژه بوستان جوان گفت: این بوستان یکی از ظرفیت‌های قم است و در حال حاضر سه طرح داخلی، پیرامونی و توسعه از محدوده جعفریه تا شمال قم برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار قم گفت: هزینه کردن حدود ۲۱۰ میلیارد تومان در سال برای فضای سبز چیز کمی نیست و حتی در اصفهان هم اینقدر هزینه نشد چراکه زیرساخت‌ها شکل گرفته بود و امروز در قم کار عظیمی در حال انجام است و باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز قم در جایگاه سوم سرانه فضای سبز قرار دارد گفت: می بایست این وضعیت ادامه پیدا کند و ظرفیت‌های نهفته قم احیا شود؛ پارک بزرگ جنگلی ولایت هم مهم است و باید تقویت شده و ظرفیت‌های عظیمی به شهر اضافه شود و خدمت به مردم ارائه کند.

سقائیان‌نژاد به جایگاه و ارزش بالای حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه اشاره کردو گفت: قطعا در کنار این بقاع متبرکه و ارزشمند باید ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری قم نیز تقویت شده تا بتوانیم ماندگاری زائر را افزایش داده و اقتصاد شهر را متحول کنیم.

وی با اشاره به پروژه تله‌سیژ قم، برنامه‌ریزی برای احداث خط تله‌کابین برای مسیر پارک هزارهکتاری قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از امروز اقدامات برای تاسیس این خط آغاز شده تا بتوانیم در زمان لازم بهره‌برداری از این پروژه را داشته باشیم.

شهردار قم نگهداری و حراست از امکانات ایجادشده از سوی شهرداری در شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: قم ظرفیت‌هایی بالاتر از شرایط فعلی دارد و باید بیش از پیش خدمات برای مردم فراهم شود و از امکانات تامین‌شده هم حراست شود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.