افتتاح پروژه‌های آبفای قم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق قم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو، از بهره‌برداری رسمی از خط انتقال و شبکه فاضلاب پردیسان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح پروژه‌های آبفای قم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو
شناسه : 31892 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، علی‌جان صادق‌پور با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق قم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو، از بهره‌برداری رسمی از خط انتقال و شبکه فاضلاب پردیسان خبر داد.

وی هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب پردیسان برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه شامل ۸۶ کیلومتر شبکه‌های انتقال، اصلی و فرعی در اقطار ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پروژه خط انتقال و شبکه فاضلاب پردیسان با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال و  ظرف ۴۸ ماه به اجرا رسید، یادآور شد: جمعیتی معادل ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند و خدمات رسانی آن بهره مند خواهند شد.

صادق‌پور همچنین از افتتاح نیروگاه برق‌آبی تأسیسات شهید کریمیان با ظرفیت ۴۵۰ کیلووات و نیروگاه خورشیدی معصومیه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها با هدف تولید برق با استفاده از منابع انرژی های تجدید پذیر و کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن به میزان ۲ هزار و ۳۷۵ تُن در سال احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ظرفیت تولید انرژی نیروگاه برق‌آبی را سالانه ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در مدت ۱۲ ماه و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی معصومیه با تولید ۱۷۰ هزار مگاوات ساعت در سال با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال، ظرف ۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.