کتابخانه مرکزی قم به بهره‌برداری می‌رسد

شهر بیست/ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه این اداره برای تأمین منابع مالی و خرید تجهیزات کتابخانه مرکزی اقدام کرده، گفت: این کتابخانه اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتابخانه مرکزی قم به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 31819 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سجاد عمرانی صبح شنبه در جلسه با مدیرکل دفتر فنی استانداری قم خواستار تعیین تکلیف و تسریع در پایان عملیات محوطه‌سازی کتابخانه مرکزی قم جهت افتتاح شد و گفت: دبیرکل و معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دی ماه از پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند و بر افتتاح آن در اسفندماه تاکید داشتند و این اداره کل نسبت به تأمین منابع مالی و خرید تجهیزات اقدام کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن برشمردن بخش‌ها و خدمات مختلف کتابخانه مرکزی قم، افزود: تحویل موقت پروژه از سوی پیمانکار به اداره کل کتابخانه‌ها جهت افتتاح مناسب و درخور شأن مردم شریف استان قم و همچنین تسریع در فرآیند آماده‌سازی کتاب و منابع و تجهیزات صورت گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه مرکزی قم در اسفند ماه، آمادگی این اداره کل جهت تسریع در فرآیند افتتاح را اعلام کرد و گفت: پیمانکار پروژه در مراحل نهایی اتمام کار قرار دارد و مشکل محوطه‌سازی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم ساخته شده که در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است. این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع با اعیان ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ صندلی است.

همچنین کتابخانه مرکزی قم کاربری‌هایی نظیر سالن جلسات، سالن نشریات، خدمات فنی، مرجع و اطلاع‌رسانی، باغ علم و کلاس‌های آموزشی دارد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.