تخفیف ۱۵ درصدی برای پرداخت به موقع عوارض صنفی

شهر بیست/ سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تخفیف عوارض صنفی در صورت پرداخت به موقع، گفت: اصناف طبق قانون نظام صنفی و تعرفه مصوب مکلف هستند عوارض را پرداخت کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تخفیف ۱۵ درصدی برای پرداخت به موقع عوارض صنفی
شناسه : 31808 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا، پرداخت عوارض را گامی مؤثر در آبادانی شهرها دانست و اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض‌های شهری می‌تواند توسعه‌یافتگی بیشتری به شهرها دهد، هرچند شهرداری هیچ‌گاه در خدمت‌رسانی متوقف نمی‌ماند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یکی از عوارض‌های شهری را عوارض پسماند دانست و ابراز کرد: بحث عوارض پسماند براساس قانون بهای خدمات است و عوارض ساختمانی نیز براساس مصوبه شورای شهر و اختیارات به تصویب رسیده که براساس تعرفه شورا برای صدور پروانه اخذ می‌شود.

وحیدنیا عنوان کرد: یکی از آیتم‌های عوارضی، عوارض کسبی است که طبق قانون نظام صنفی و تعرفه مصوب کلیه کسبه مکلف هستند عوارض را پرداخت کنند.

وی پرداخت عوارض مشاغل را موردتوجه قرار داد و گفت: دو دسته عوارض مشاغل داریم که یکی مشمول قانون نظام صنفی هستند که زیر نظر اتاق اصناف بوده و به‌حساب شهرداری واریز می‌کنند و صاحبان شغل مکلف هستند سالیانه این عوارض را پرداخت کنند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: مشمولان دیگر به جز قانون نظام صنفی، شامل دفاتر وکلا و اسناد رسمی، دفاتر زیارتی، کارگزاری بورس، پیشخوان بیمه و غیره هستند، آن‌ها براساس تعرفه وضع‌شده مکلف هستند عوارض را سالیانه پرداخت کنند.

وحیدنیا گفت: این مشمولان در ابتدای سال از ۱۵ درصد تخفیف و سه‌ماهه اول و دوم ۱۰ درصد و سه‌ماهه سوم ۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شغلی برخوردار می‌شوند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.