بخشی از پردیسان قم جزو مناطق قرمز کرونایی است/ افزایش مراجعه و بستری بیماران کرونایی طی هفته جاری

شهر بیست/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تنها نقطه قرمز کرونایی در این استان بخش کوچکی از منطقه پردیسان است، گفت: میزان مراجعه کنندگان، بستری‌ها و پذیرش بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته‌ که می‌تواند ادامه این روند، نگران‌کننده باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بخشی از پردیسان قم جزو مناطق قرمز کرونایی است/ افزایش مراجعه و بستری بیماران کرونایی طی هفته جاری
شناسه : 31722 | انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی روز چهارشنبه درستاد استانی مقابله با کرونا در سالن کرامت استانداری قم افزود: با اقدام‌های مؤثر صورت گرفته در استان به منظور کنترل این بیماری انتظار داریم ، وضعیت بهبود یابد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در یک هفته منتهی به ۲۸ دی ماه سال جاری گفت: در این مدت با پذیرش بیماران در اورژانس از ۸۹ به ۱۰۹ نفر مواجه بودیم.

محبی گفت: روند مراجعه کنندگان، بستری ها و پذیرش بیمارستان ها نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته‌است که می‌تواند ادامه این روند نگران کننده باشد.

وی گفت: در طول هفته گذشته ۱۰۰ نفر به صورت میانگین در مراکز درمانی قم بستری بوده‌اندو این درحالی است که تعداد بیماران فوتی مشکوک به کرونا از ۹ نفر به ۷ نفر کاهش ولی فوتی بیماران قطعی مبتلا به کرونا از ۴ به ۶ نفر افزایش یافته‌است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بیش از یک هزار نمونه تست کرونا طی یک هفته گذشته در استان گرفته شده است که ۳۰۵ مورد ازآنها از جمله تست‌های سریع بوده‌است.

وی با بیان اینکه روند بیماریابی در استان افزایش یافته است، گفت: میزان مثبت بودن آزمایش‌های استان به ۶ درصد در یک هفته گذشته افزایش یافته، این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته این آمار به ۳ برابر افزایش یافته‌است که امیدواریم جهش این آمار، یک افزایش موقتی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استفاده مردم از ماسک در مراکز عمومی به ۷۴ درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه میزان استفاده از ماسک نیز در این مدت از ۸۲ درصد به ۷۴ درصد کاهش یافته است.

محبی گفت: استفاده از ماسک در واحدهای صنعتی ۹۳ درصداست که اهتمام این مراکز صنعتی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی قابل تقدیر است.

وی میزان استفاده کارمندان ادارات استان از ماسک را ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نیز در این مدت به ۵۸ درصد رسیده‌است که آمار پایینی است.

محبی خاطرنشان کرد: ۵۵ مورد کرونا مثبت در هفته گذشته وجود داشته که ۴۵ مورد آنها از جمله موارد نیازمند پیگیری بود که از این تعداد ۴۱ مورد مراجعه به منزل توسط تیم‌های رهگیری انجام شده‌است که متأسفانه در چهار مورد نیز خانواده‌های مبتلا تیم‌های رهگیر را مورد پذیرش قرار ندادند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.