اجرای فاز نخست احداث مسیر ویژه دوچرخه در خیابان شهید صدوقی

شهر بیست/ معاون شهردار قم با اشاره به آغاز فاز نخست احداث مسیر ویژه دوچرخه در خیابان شهید صدوقی، گفت: ایجاد این مسیر آغازشده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این خیابان را برای مسیر ویژه دوچرخه ایمن‌سازی کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای فاز نخست احداث مسیر ویژه دوچرخه در خیابان شهید صدوقی
شناسه : 31699 | انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت توجه به دوچرخه در حمل‌ونقل شهری، اظهار داشت: طرح جامع دوچرخه توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برای نخستین بار تدوین‌شده است و شهرداری در این زمینه نقشه راهی مشخص دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در این طرح احداث ۳۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: یکی از مطالبات مردمی و خواسته شهرداری توسعه این مسیرها با ضریب ایمنی بالاست، چراکه راه تشویق مردم به استفاده از دوچرخه در کنار فرهنگ‌سازی ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

ذاکریان با اشاره به آغاز فاز نخست احداث مسیر ویژه دوچرخه در خیابان شهید صدوقی، یادآور شد: ایجاد این مسیر آغازشده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این خیابان را برای مسیر ویژه دوچرخه ایمن‌سازی کنیم.

وی از اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در قم خبر داد و گفت: در این طرح، دوچرخه‌ها با نصب موقعیت یاب(GPS) و نرم‌افزار اندروید توسط کاربر انتخاب‌شده و در دسترس خواهد بود، نرم افزار نزدیک‌ترین نقطه به دوچرخه را نشان می‌دهد که با پرداخت الکترونیکی، قفل دوچرخه باز می‌شود و در نقطه مقصد، دوچرخه قفل می‌شود و نفر بعدی استفاده می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در گام نخست، ۱۰۰ دوچرخه را برای اجرای این طرح در هسته مرکزی شهر اختصاص می‌دهیم و همزمان خرید دوچرخه را پیگیری می‌کنیم تا در صورت استقبال شهروندان، طرح گسترش یابد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.