مهلت پرداخت قبوض عوارض نوسازی و پسماند تا پایان سال/ ارسال پیامک به مالکان املاک منطقه ۲

شهر بیست/ مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به ارسال پیامک عوارض‌های نوسازی و پسماند به‌تمامی مالکان املاک این منطقه، گفت: شهروندان تا پایان سال مهلت پرداخت این قبوض را دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهلت پرداخت قبوض عوارض نوسازی و پسماند تا پایان سال/ ارسال پیامک به مالکان املاک منطقه ۲
شناسه : 31692 | انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی و پسماند، اظهار داشت: در راستای مشارکت حداکثری شهروندان در توسعه شهر، قبوض عوارض سالیانه(نوسازی) و پسماند از طریق پیامک به تلفن همراه مالکین ارسال شده و طبق قانون مهلت پرداخت آن تا پایان سال است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به فیش‌های نوسازی شهرداری، تصریح کرد: قبوض نوسازی به صورت سالیانه از ابتدای فروردین توسط شهرداری توزیع می‌شود و شامل کلیه املاک اعم از اراضی، ساختمان‌های قدیمی و جدید شده و تفاوتی بین نوساز بودن یا قدیمی بودن ملک ندارد.

رحیمی تصریح کرد: بر اساس قانون نوسازی و عمران، ازجمله ردیف‌های درآمدی که برای شهرداری‌ها منظور شده، وصول عوارض نوسازی از تمام اراضی و ساختمان‌های واقع در محدوده قانونی شهرها در قبال انجام خدمات عمومی از قبیل احداث خیابان، احداث فضای سبز شهری، جمع‌آوری زباله، آسفالت معابر و خیابان‌ها و… است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات مدیریت پسماند یعنی رفت و روب، جمع‌آوری و حمل و دفع پسماندهای شهری اعم از پسماندهای مسکونی تجاری و اداری نیز به‌وسیله شهرداری صورت می‌گیرد و برای آن عوارض دریافت می‌شود، افزود: نکته مهم این است که اخذ این‌گونه عوارض قانونی تنها مختص به شهرداری نیست و سایر سازمان‌ها و ادارات نیز در چارچوبی که قانون برای آن‌ها مشخص کرده، وظیفه دارند در قبال اخذ مبلغی معین و مشخص، خدماتی را به شهروندان ارائه کنند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری ازجمله نهادهایی هست که بودجه آن‌ها از طریق ارائه خدمات به شهروندان تأمین می‌شود و سهمی از اعتبارات دولتی ندارد، گفت: از ابتدای دی‌ماه اطلاعات مبلغ قبوض عوارض نوسازی و پسماند۱۳ هزار شهروند به تلفن همراه برای صاحبان املاک سطح منطقه ۲ فرستاده‌شده و از شهروندان درخواست می‌شود پس از انطباق مشخصات کد نوسازی ملک خود این قبوض را اینترنتی و یا به شکل حضوری با مراجعه به بانک‌ها و دستگاه‌های ATM و هم به شکل غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن‌ها، موبایل بانک و اینترنت بانک پرداخت کنند.

رحیمی ادامه داد: هم‌چنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری مبلغ عوارض نوسازی و عمران شهرداری را در یک یا چند قسط پرداخت کنند که به این منظور برای هرکدام از این اقساط فیش جداگانه‌ای داده می‌شود.

وی از ثبت اطلاعات حدود ۴۳ هزار ملک منطقه خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا پایان بهمن‌ماه اطلاعات عوارض سالیانه و پسماند برای تمامی املاک منطقه را از طریق شماره همراه، به مالکین ارسال خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با درخواست از شهروندان محترم جهت پرداخت عوارض سالیانه، عنوان کرد: ساکنین منطقه می‌توانند در صورت مغایرت کد نوسازی با مشخصات قبض پیامک شده بدون مراجعه حضوری با شماره تلفن ۳۸۹۰۳۰۰۱ داخلی ۲۴۲ تماس گرفته و مغایرت را برطرف کنند؛ در واقع مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض پایدار شهری، یک چرخه سالم است که نتایج آن مستقیم به خود شهروندان بازمی‌گردد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.