رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان قم عنوان کرد

لزوم پرهیز مردم و طلافروشان از خرید و فروش طلا در فضای مجازی

شهر بیست/ رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان قم گفت: در عین حال که خرید و فروش طلا در فضای مجازی برای همکاران صنف تخلف است و پیگرد دارد به مردم هم توصیه می شود تا از دادوستد طلا در فضای مجازی خودداری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم پرهیز مردم و طلافروشان از خرید و فروش طلا در فضای مجازی
شناسه : 3164 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد ملکیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: متأسفانه با توجه به رکود نسبی بازار طلا در این روزها، برخی از همکاران ما در صنف اقدام به خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی کرده اند که به اطلاع آنان می رساند این گونه معاملات تخلف صنفی محسوب می شود و ما در اتحادیه، هم با این افراد برخورد کرده و هم آنان را به اداره دارایی معرفی خواهیم کرد؛ چراکه این اقدام سبب ضایع شدن حق سایر همکاران صنف می شود.

وی ادامه داد: از مردم هم می خواهیم تا با توجه به کلاهبرداری های اتفاق افتاده در دادوستد طلا و جواهر در فضای مجازی مانند کم فروشی، پایین بودن عیار طلا و یا سرقتی بودن طلا در برخی از این معاملات، ریسک نکنند و از این کار دوری کنند چراکه متأسفانه در این روزها بیشتر شکایات یا تخلفاتی که در اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم و بلکه بسیاری دیگر از شهرها و استان ها مطرح شده و پیگیری می شود، در همین زمینه است.

ملکیان در ادامه به مردم هشدار داد که برای سرمایه گذاری در بازار طلا، از خرید طلای خام یا طلای آب شده هم خودداری کنند.

وی اضافه کرد: بحث خرید و فروش طلای خام یا آب شده، یک بحث تخصصی است که بیشتر در بین طلا و جواهرفروشان جریان دارد و ممکن است به جای سود برای خریداران عادی و عموم مردم، به ضرر آنان بینجامد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم همچنین با بیان اینکه بازار طلا در قم و در ماه های اخیر با آرامش نسبی و امنیت بیشتر همراه بوده است خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت ها در ماه های اخیر، خرید و فروش زیادی در بازار صورت نمی گیرد و بر این اساس می توان چنین گفت که نوعی رکود بر بازار طلا حُکمفرماست. در عین حال و از سوی دیگر، اخذ مالیات بر ارزش افزوده در این شرایط، مشکلات مختلفی را برای همکاران صنف ایجاد کرده که از همین جا به این عزیزان اعلام می شود که اتحادیه پیگیر این مشکل است و همچنان که تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با مسؤولان امر داشته ایم این پیگیری ها را ادامه خواهیم داد.

ملکیان ضمن دلجویی از همکاران صنف خود و تقدیر از شکیبایی آنان در وضعیت رکود نسبی این روزهای بازار طلا گفت: همکاران احساس نکنند که رها شده اند و کسی به فکر آنان نیست؛ بلکه هیئت مدیره صنف به یاد آنان است و تمام تلاش خود را خواهد داشت تا بتوانیم با همدلی و همفکری با یکدیگر، از این مشکلات عبور کنیم و ان شاء الله  به شرایط عادی بازار بازگردیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.