شهردار قم:

طرح «کلید به کلید» تنها راهکار احیای بافت فرسوده قم است

شهر بیست/ شهردار قم با اشاره به پیگیری برای اجرای طرح «کلید به کلید» در بافت فرسوده این شهر گفت: در این طرح به جای پرداخت پول برای خرید املاک واقع در این بافت ، خانه هایی ساخته و آنها با خانه های فرسوده معاوضه می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح «کلید به کلید» تنها راهکار احیای بافت فرسوده قم است
شناسه : 3157 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنای قم، افزود: احیا و ایجاد رونق در بافت های فرسوده، زمانی محقق می شود که مالکان خانه های واقع در طرح های عمرانی امکان خرید خانه با فروش ملک خود به شهرداری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد راه تنفس در بافت فرسوده باید خانه های واقع در طرح های عمرانی خریداری و تخریب شوند، ادامه داد: به دلیل اینکه این خانه ها ازنظر سازه، فرسوده بوده و هیچگونه ارزش مادی ندارند، صاحبان آن امکان خرید ملک جدید را با وجه قابل پرداخت ندارند.

شهردار قم ادامه داد: به همین دلیل تنها راه حل موجود برای ایجاد جذابیت برای فروش این خانه ها و احیای بافت فرسوده، فراهم کردن شرایطی برای در اختیار قراردادن ساختمان جدید با ساختمان های فرسوده است.

وی با اشاره به دستور کار قرار گرفتن احیا و بهسازی مناطق فرسوده نوبهار و دروازه ری قم گفت: کار بازآفرینی بافت های فرسوده از منطقه دروازه ری قم شروع شده و با استفاده از ردیف اعتباری سفر رهبر معظم انقلاب به قم، برخی خانه های فرسوده موجود در طرح های عمرانی این مناطق خریداری و تملک شده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ۱۳۷ پلاک با مساحت ۶۰ تا ۷۰ مترمربع باید در منطقه دروازه ری تملک شود افزود: در بازآفرینی بافت های فرسوده نیازمند هماهنگی دستگاه های مختلف به منظور تسریع در احیای این بافت ها در قم هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری از سال ۱۳۹۶ به دنبال اجرای طرح کلید به کلید در مناطق فرسوده شهری است که اجرای آن نیازمند مشارکت و همکاری نزدیک دستگاه های مختلف و همچنین تخصیص اعتبارات نوسازی مناطق فرسوده هستیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.