افزایش مراجعات سرپایی با علائم کرونا در قم

شهر بیست/ رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: با وجود این‌که در چند هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی کاهش چشمگیری در قم داشت، ولی مراجعات سرپایی با علائم ویروس کرونا در چند روز گذشته افزایش یافته که زنگ خطری برای استان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش مراجعات سرپایی با علائم کرونا در قم
شناسه : 31508 | انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید حسن عادلی افزود: در چند هفته گذشته شرایط استان قم رو به بهبود بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت قم آبی شد.

وی با تاکید بر شکننده بودن این وضعیت، اضافه کرد: افزایش مراجعات در چند روز گذشته این نگرانی را به وجود آورده که شیوع ویروس کرونا در حال شدت گرفتن است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت شود.

وی با بیان این‌که کوچک‌ترین سهل‌انگاری و یا عادی انگاری باعث اوج گرفتن مجدد کرونا خواهد شد،‌ ادامه داد:‌ وضعیت کنونی بیانگر این است که همشهریان باید همانند زمانی که استان در وضعیت هشدار و یا قرمز قرار داشت، نسبت به ویروس کرونا حساس باشند.

عادلی بیان کرد: با توجه به فشاری که بر عموم مردم استان در شرایط زرد و قرمز حاکم بود، زمانی که وضعیت استان آبی شد، مردم احساس کردند می‌توانند بخشی از محدودیت‌ها را برای خود و اطرافیان رفع کنند.

وی افزود: در صورتی که مردم باید محدودیت‌ها را همچنان رعایت کنند تا ویروس کرونا ریشه‌کن شود؛ زیرا با کوچک‌ترین سهل‌انگاری استان به شرایط زرد و قرمز بازخواهد گشت.

وی در ادامه با اشاره به ابتلای تعدادی زیادی از پزشکان به کرونا در قم، گفت: تعدادی از این پزشکان به دلیل تخصص‌هایشان خوددرمانی کردند و بستری نشدند و تعدادی نیز بستری شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم افزود: چهار نفر از پزشکان دکتر حسین جوهری،‌ محمد پهلوانی، تقی رزاقی و سید اسماعیل فاتحی در این راه آسمانی شدند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.