تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم با ۱۰ پروژه شاخص

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم به‌منظور ارتباط منطقی بین پروژه‌ها، از لحاظ شدن ۱۰ پروژه شاخص پیرامونی حرم در این طرح خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم با ۱۰ پروژه شاخص
شناسه : 31490 | انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌ریزی تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم، اظهار داشت: هدف این طرح برقرار کردن ارتباط منطقی بین پروژه‌ها از منظر الگوی ساخت‌وساز و در رابطه با کاربری‌های موردنیاز است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر این طرح جامع را نوعی طراحی شهری برشمرد و افزود: این طرح الگوی بهسازی پیرامون حرم به صورت یکپارچه تدوین می‌کند تا پروژه‌ها موضعی دیده نشده و در ارتباط باهم دیده شوند.

خاکی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۰ پروژه شاخص پیرامون حرم، افزود: این طرح، پروژه‌ها را اولاً به هم می‌دوزد و دوما ضوابط کاربردی سیما و منظر را در آنها تعیین می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت بافت پیرامون حرم تصریح کرد: بر اساس این طرح به‌صورت یکپارچه تصمیم‌گیری می‌شود که در پیرامون حرم به‌عنوان یک محیط فرهنگی و تاریخی و اجتماعی به لحاظ فرم و سیما و منظر باید به چه شکلی حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر یکی از اهدافی بهسازی بافت پیرامون حرم را تعریف پروژه‌های کوچک بهسازی و توانمند کردن مراکز محلات خواند و گفت: مهم‌ترین پروژه ما در سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم، محور فرهنگی به طول ۴ کیلومتر از حرم تا چهل اختران است.

خاکی بابیان اینکه بیشتر بناهای بااهمیت تاریخی و مذهبی در این محور قرار می‌گیرند، ادامه داد: بهسازی و نوسازی شکلی و زیربنایی در این مسیر برای توسعه گردشگری و توسعه اقتصادی در این مناطق در دستور کار سازمان قرار دارد.

نوشته های مشابه
تقدیر ستاد اقامه نماز از وضعیت نمازخانه‌های بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید وزیر کشور از ستاد تسهیلات سفر شهرداری قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از سازمان‌های شهرداری قم
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.