جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، این استان در حال حاضر در رتبه سی‌ام بستری شدگان کرونا در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد اما روند ایجاد شده و کنترل کرونا، تثبیت شده نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 31395 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۷ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۳ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۰۲ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۰ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر همچنین امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با ابراز نگرانی از جهش جدید ویروس کرونا، بیان کرد: متأسفانه شاهد افزایش نسبی این ویروس جهش یافته در کشور هستیم، ویروسی که در برخی استان ها دیده شده و باید با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و همچنین رهگیری افراد مبتلا، از شیوع بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی افزود: متأسفانه باید گفت متوسط رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم، کاهشی نسبی را نشان می دهد که این امر حاصل برخی سهل پنداری ها و عادی انگاری ها درباره کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنان نگرانی از شیوع دوباره این ویروس در استان و آغاز پیک بعدی بویژه پیک زمستانی وجود دارد و از این رو همه باید هوشیار و مراقب باشند.

قدیر با اشاره به این که روند ایجاد شده و کنترل کرونا، تثبیت شده نیست تصریح کرد: اگرچه استان قم در شرایط فعلی در وضعیت آبی کرونایی یعنی وضعیت کم خطر قرار دارد، اما جدی گرفتن طرح محله محور شهید سلیمانی برای رهگیری بیماران احتمالی، اطرافیان آنان و ارائه خدمات مراقبتی و معیشتی به ایشان در کنار تلاش برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و مدیریت جامع و هوشمند تجمع ها و ترددها و البته تبلیغ ضرورت عدم عادی انگاری کرونا در بین مردم، سه سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان است که با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: محدودیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد، تأثیر مثبتی در جلوگیری از چرخش ویروس داشته است و امیدواریم این محدودیت حداقل تا پایان سال تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تأکید کرد: ما به عنوان متولی سلامت مردم، همواره تلاش داریم تا مسائل را به صورت شفاف بیان کنیم، هرچند ممکن است این شفاف سازی، گاهی نیز به برخی ناراحتی ها و گلایه ها بینجامد.

وی با ابراز خرسندی از قرار گرفتن قم در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی اذعان کرد: قم در حال حاضر در رتبه سی‌ام بستری شدگان کرونا در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد و استان سی و یکم، سیستان و بلوچستان است.

قدیر همچنین اضافه کرد: استان قم در زمینه جان‌باختگان کرونایی نیز در بین ۳۱ استان کشور در رتبه بیست و هفتم تا بیست و نهم جای دارد.

نوشته های مشابه
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.