تداوم ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع در قم/ نمی‌توانیم مرگ شهروندان را روی تخت بیمارستان تحمل کنیم/ نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی را کم ارزش جلوه ندهیم

شهر بیست/ استاندار قم با تأکید بر اینکه نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی از عادی پنداری کرونا را کم ارزش جلوه ندهیم، گفت: برای ما سلامتی مردم مهمتر از همه مسائل دیگر است و نمی‌توانیم این را تحمل کنیم که شهروندان‌مان مثل برگ خزان در تخت‌های بیمارستان جان بدهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تداوم ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع در قم/ نمی‌توانیم مرگ شهروندان را روی تخت بیمارستان تحمل کنیم/ نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی را کم ارزش جلوه ندهیم
شناسه : 31391 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، گفت: اگر امروز قم توفیقی درمبارزه با کرونا دارد مرهون همراهی جمعی است و در این بین بیش از همه خود را مدیون و مرهون مستضعفانی می‌دانیم که با وجود مشکلات اقتصادی و عدم تمکن مالی، همراه سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بودند. 

افزود: با این وجود ما نگران وضعیت کرونایی استان هستیم و همه باید به مصوبات دانشگاه علوم پزشکی قم در مقابله با کرونا پایبند باشند.

استاندار قم ادامه داد: برپایی هرگونه تجمعی در قم ممنوع است و در ایام فاطمیه هم باید مراسم‌ها دقیقاً بر اساس ضوابط بهداشتی انجام بگیرد.

به گفته سرمست، ما نگران هستیم با عادی پنداری کرونا برای سومین بار در دام موج کشنده نوع جهش یافته کرونا قرار بگیریم و نتوانیم پاسخگوی خود و دیگران باشیم.

وی اظهار داشت: قم بیشترین درگیری با کرونا در کشور را داشته و به همین مناسبت، سخت گیری‌های بیشتری هم در طی نزدیک به یک سال گذشته اعمال شده‌است.

استاندار قم افزود: اگر این سخت‌گیری‌ها نبود امروز قم از نظر ابتلا به کرونا درجایگاه سی ام کشور قرار نداشت هرچند این سختگیری‌ها سبب خسارت زیادی به مردم و بیکاری عده زیادی شد.

سرمست تاکید کرد: اتکای ما در بازگشایی مدارس و حد و مرز آن تصمیم مسئولان بهداشتی است و هر تصمیمی که آنها بگیرند ما اجرا می‌کنیم.

به گفته وی، همراهی خیرین، طلاب جهادی و گروه‌های مردمی در مبارزه با کرونا مایه مباهات است و فعالیت‌های انجام شده در قم به الگوی موفق کشوری تبدیل شده‌است.

استاندار قم اضافه کرد: حضور و موضع‌گیری به موقع مراجع تقلید سبب شد تا معضل دوگانه سلامت و دین نتواند در این استان فرصتی برای جولان داشته باشد.

سرمست خاطرنشان کرد: نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی از عادی پنداری کرونا را کم ارزش جلوه ندهیم چه این که عادی انگاری این ویروس در فصل تابستان صدمات جبران ناپذیری به استان وارد کرد.

وی اظهار داشت: برای ما سلامتی مردم مهمتر از همه مسائل دیگر است و نمی‌توانیم این را تحمل کنیم که شهروندان‌مان مثل برگ خزان در تخت‌های بیمارستان جان خود را از دست بدهند و ما نتوانیم مصوبات ابلاغی را اجرا کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: با برپایی حضوری نماز جمعه باید پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل در شهر قم، پردیسان و سایر بخش های استان رعایت شود.

سرمست در ادامه اظهار داشت: قم از نظر حمایت‌های کرونایی و پرداخت تسهیلات کرونایی در رتبه سوم کشوری قرار گرفته‌است.

استاندار قم گفت: بخش خدمات و گردشگری قم از ابتدای شیوع کرونا خسارت‌های فراوانی دیدند اما هنوز نتوانستند در حد قابل قبول از تسهیلات کرونایی بهره ببرند.

وی با اشاره به مسئله خاموشی‌های اخیر، تاکید کرد: باید تلاش شود سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی قم تأمین شود و تا حد امکان زمان اعمال خاموشی ها به مردم اطلاع داده‌شود.

سرمست افزود: در کنار اقدامات تامینی برای بهبود وضعیت برق رسانی قم باید روند اصلاح مصرف نیز توسط دستگاه های فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.