پایان نگارش فیملنامه سریال حضرت معصومه(س)

شهر بیست/ تهیه‌کننده سریال حضرت معصومه(س) از پایان نگارش فیلمنامه این سریال خبر داد و گفت: دو هفته پیش، ده قسمت ابتدایی آن را برای کارشناسی مذهبی و تاریخی به حجت‌الاسلام عابدی ارائه دادیم تا موارد مورد نظر ایشان در فیلمنامه اعمال شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایان نگارش فیملنامه سریال حضرت معصومه(س)
شناسه : 31384 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حمید رسول‌پور نویسنده فیلمنامه سریال حضرت معصومه سلام الله علیها در دیدار با قائم مقام تولیت و معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه در تولید این سریال سعی کرده ایم که از آن مقطع تاریخی مدل‌سازی و الگوسازی کنیم، اظهار کرد: ما تاریخ کمی از این حضرت در دست داریم و سعی کرده‌ایم حضرت را نماینده جریان اهل بیت علیهم السلام معرفی کنیم و ایده ابتدایی این روش از کتاب انسان ۲۵۰ ساله که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، را گرفتیم.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم در این سریال مبانی جریان‌های فکری که در آن جغرافیا بوده را شناسایی کنیم و تقابل آن با فکر و جریان اهل بیت علیهم السلام را نشان دهیم.

نویسنده سریال حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: نگاه من به عنوان نویسنده این است که در این سریال باید برای زندگی امروزی الگوی ساختاری معرفی کنیم تا به درد زندگی امروز جامعه بخورد و این طور نباشد که مردم یک قصه بشنوند و تمام شود.

همچنین مجتبی امینی تهیه کننده این اثر با اشاره به حمایت های نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان رسانه ملی از سریال حضرت معصومه سلام الله علیها، ابراز کرد: این مجموعه کار بسیار سنگینی است و امیدواریم بتوانیم این حضرت را به درستی به مردم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام معرفی کنیم.

وی ادامه داد: فیلمنامه این سریال در حال حاضر به اتمام رسیده و دو هفته پیش ده قسمت ابتدایی آن را برای کارشناسی مذهبی و تاریخی به حجت‌الاسلام عابدی ارائه دادیم و امروز هم ده قسمت دوم و تا هفته آینده نیز ده قسمت پایانی را به ایشان خواهیم داد تا موارد مورد نظر ایشان در فیلمنامه اعمال شود.

حجت‌الاسلام احمد عابدی نیز در این دیدار با بیان اینکه این کار نزدیک به هزار صفحه حجم دارد و با قلم فاخری نوشته شده است، گفت: ما در تاریخ مطلب زیادی در رابطه با حضرت معصومه سلام الله علیها نداریم و این حجم فیلمنامه نشان می دهد که زحمت زیادی کشیده شده است.

وی، جامعیت فیلمنامه سریال حضرت معصومه سلام الله علیها را از نظر تاریخ حدیث و حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن زمان، از نقاط قوت فیلمنامه دانست و گفت: این کار نقدهایی هم دارد و باید برخی از نکات تاریخی و فرهنگی بازنگری شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.