اعتراض مردم قم به خاموشی‌های مکرر/ اینجا چراغی روشن نیست!

شهر بیست/ خاموشی‌های مکرر و بدون اعلام قبلی برق در قم، اعتراض و گلایه شدید شهروندان را به دنبال داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعتراض مردم قم به خاموشی‌های مکرر/ اینجا چراغی روشن نیست!
شناسه : 31341 | انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، خاموشی‌های پیاپی در استان قم و اعلام نکردن برنامه قطعی برق، زندگی عادی مردم را مختل کرده است. 

شهروندان زیادی در شبکه‌های اجتتماعی نسبت‌به خاموشی‌های مکرر و بدون اعلام قبلی در فصل زمستان اعتراض و گلایه کردند و خواستار پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم قم برای جلوگیری از قطعی برق گسترده در شهر شدند.

بر اساس شواهد و قرائن موجود، از صبح امروز تمامی مناطق قم با قطعی گسترده برق مواجه شدند و بعد از ساعت ۱۷ نیز بار دیگر مناطق مختلف شهر از جمله زنبیل آباد، بنیاد، بلوار امین، سالاریه، عطاران و هنرستان به خاموشی رفتند.   

این خاموشی‌های مکرر ضمن از کار انداختن آسانسور، پکیج‌های گرمایشی و پمپ آب‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری، باعث خسارت‌های متعدد به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم در رابطه با دلایل قطعی برق اعلام کرد «به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.»

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده با کاهش حداقل۱ تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند. 

در این اطلاعیه تأکید شده «خاموشی‌های ایجاد شده قابل برنامه ریزی از قبل نبوده و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق ،‌امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.»

همچنین مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در گفت‌وگویی، افزایش مصرف گاز و اعمال خاموشی اضطراری را دلیل قطعی برق در برخی از مناطق قم اعلام کرد و گفت: این موارد خاموشی ناشی از افزایش مصرف گاز خارج از عهده شرکت توزیع برق استان و توسط مرکز دیسپاچینگ ملی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش دو درجه متوسط سرمای هوا نسبت به سال گذشته، گفت: این امر موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف گاز در کشور و در نهایت کمبود آن در نیروگاه‌ها شد که نتیجه آن خاموشی‌های هفته‌های اخیر است.

پیش‌تر نیز سید نبیل کهفی معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم از تداوم خاموشی‌های برق تا کاهش مصرف انرژی گاز و برق خبر داده بود و تأکید کرده بود: از تاریخ ۱۴ دی‌ماه جاری مطابق سهمیه تعیین شده برای هر شرکت توزیع برق، خاموشی‌ها هر شب از ساعت ۱۲ بامداد تا ۴:۳۰ اعمال می‌شود و از مردم می‌خواهیم برای خاموشی معابر با شرکت برق تماس نگیرند و آگاه باشند این خاموشی‌ها با برنامه است.

وی با بیان این‌که سهمیه استان قم در این طرح ۴۰ مگاوات است،‌ عنوان کرده بود: بر اساس این سهمیه، یک‌شب درمیان برق تعدادی از محله‌های این استان در بازه زمانی اعلام شده حداکثر به مدت یک ساعت و نیم خاموش می‌شود.

موضوع افزایش مصرف گاز در حالی عنوان می‌شود که مراکز آموزشی و دانشگاهی کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند. موضوعی که محسن بهشتی معاون استاندار قم نیز امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: با وجود تعطیلی گسترده مراکز آموزشی، اداری و تجاری به دلیل شرایط کرونایی، افزایش مصرف گاز و بروز آلودگی هوا در هفته‌های گذشته تعجب برانگیز است!

این در حالی است که عصر امروز سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، قطعی امروز برق در برخی نقاط کشور را ناشی از کمبود یا قطعی گاز ندانست. 

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأکید مسئولان وزارت نیرو مبنی بر کمبود گاز در نیروگاه ها و قطعی برق به این علت بیان کرد: قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد.

او گفت: مسئول گازرسانی ما نیز این موضوع را اطلاع رسانی کرده که قطعی گاز نیروگاه های برق، ناشی از مسائل دیگری است و ارتباطی با شرکت گاز ندارد، شرکت ملی گاز ایران یک تعهدی دارد که طبق تعهدش در حال انجام گازرسانی است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پایان تاکید کرد: این گازرسانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و کمتر نشده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.