اِبایی از تعطیلی شهر نداریم/ افزایش مصرف گاز مایه تعجب است

شهر بیست/ معاون استاندار قم گفت: با وجود تعطیلی گسترده مراکز آموزشی، اداری و تجاری به دلیل شرایط کرونایی، افزایش مصرف گاز و بروز آلودگی هوا در هفته‌های گذشته تعجب برانگیز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اِبایی از تعطیلی شهر نداریم/ افزایش مصرف گاز مایه تعجب است
شناسه : 31338 | انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محسن بهشتی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوا گفت: تعطیل شدن شهر به دلیل آلودگی هوا مستلزم بوجود آمدن شرایط خاصی است که بحمدالله در شهر قم بوجود نیامده وگرنه چنانچه سال گذشته مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد، ما ابایی از اعلام تعطیلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی گسترده مراکز آموزشی، اداری و تجاری به دلیل شرایط کرونایی، افزایش مصرف گاز و بروز آلودگی هوا در هفته های گذشته تعجب برانگیز است که باید کاملا مورد توجه قرار گرفته و تحلیل شود.

معاون عمرانی استانداری قم افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در مناطقی همچون پردیسان که تحت تأثیر آلودگی نیروگاه حرارتی است و یا شهر سلفچگان که منطقه ای صنعتی است، باید داده های مربوط به آلودگی هوا در دسترس باشد.

وی از مراجعه کم خودروها به مراکز معاینه فنی در شهر قم انتقاد کرد و گفت: خودروها از مهمترین منابع ایجاد آلودگی هوا در کلانشهرها بوده و از سوی دیگر کمربندی شهر قم تقریبا در بافت شهری قرار گرفته است که خود باعث افزایش غلظت آلاینده ها می شود.

بهشتی بر فرهنگسازی استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی و ایجاد ابزارهای تشویقی برای توسعه این امر در شهر قم تأکید کرد و گفت: شهروندان به ویژه گروه‌های حساس در روزهای آلوده باید از تردد غیرضروری در سطح شهر به شدت اجتناب کرده و در خانه بمانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: بهتر است برخی اظهارنظرها در رابطه با آلودگی هوا که از روی دلسوزی است، پیش از رسانه‌ای شدن مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی احتمال ایجاد آلودگی هوا تا بهمن ماه وجود دارد، بر ضرورت مدیریت این شرایط با مشارکت همه مردم تأکید کرد و گفت: امروز همه دستگاه‌های اجرایی باید از شعار حفظ محیط زیست فاصله گرفته و با برنامه ریزی دقیق برای توسعه هوای پاک در شهر قم تلاش کنند.

کارگروه آلودگی هوا با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

نوشته های مشابه
تقدیر ستاد اقامه نماز از وضعیت نمازخانه‌های بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید وزیر کشور از ستاد تسهیلات سفر شهرداری قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از سازمان‌های شهرداری قم
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.