مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر در قم

شهر بیست/ دبیر شورای اطلاع رسانی استان قم از بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر قم خبر داد و گفت: خوشبختانه با بهبود وضع نسبی استان و ورود قم به وضعیت آبی، سالن‌های سینما و نمایش بازگشایی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر در قم
شناسه : 31273 | انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷   پرینت

سید موسی حسینی کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به درخواست هنرمندان استان برای بازگشایی سالن‌های تئاتر، اظهار کرد: با پیگیری استاندار قم و با بهبود وضع نسبی استان و ورود قم به وضعیت آبی، سالن‌های سینما و نمایش از روز گذشته بازگشایی شدند و تا زمانی که شرایط استان مناسب باشد، امکان اکران فیلم و اجرای نمایش برقرار است.

وی تصریح کرد: البته از سر گیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان و بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر بر مبنای رعایت شیوه‌نامه‌های سخت‌گیرانه بهداشتی و فاصله‌گذاری اجرایی شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قم افزود: همچنین با توجه به تداوم اجرای منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح روز بعد، صاحبان سالن‌های تئاتر و سینما باید طوری برنامه ریزی کنند که آخرین اکران آنها تا ساعت ۲۰ به اتمام برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه به پیگیری‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران این اداره‌کل در حال تلاش برای انتقال مشاغل تئاتری و سینمایی از گروه سه به گروه دو هستند تا خللی در فعالیت هنرمندان تا زمان وضعیت قرمز بوجود نیاید.

حسینی کاشانی همچنین به تعطیلی چند ماهه سالن‌های تئاتر و سینما اشاره کرد و افزود: این تعطیلی‌ها خسارت قابل توجهی به فعالان این حوزه و هنرمندان وارد کرده و وزارتخانه تا جایی که توانسته تلاش کرده کمترین میزان خسارت متوجه مشاغل تابعه‌اش شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث سامانه کار و ارزیابی خسارات وارد بر مشاغل و برآورد کمک های معیشتی هم همواره در کنار هنرمندان ایستاده و صدای آنان در ستاد بوده است اما به هر حال مشکل محدودیت های اعتباری که کشور درگیر آن است، وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با توان خود در این مدت اقداماتی نظیر پرداخت حق بیمه هنرمندان به مدت سه ماه و واریز یک میلیون و پانصد هزار تومان به حساب اعضای صندوق هنر داشته است.

حسینی کاشانی افزود: همچنین دولت در این مدت تلاش کرده تا بیمه بیکاری خانواده فرهنگ و هنر را برای اولین بار و در حمایت از این قشر فرهیخته اجرایی کند چرا که عمده این مشاغل در زمره مشاغل آزاد تعریف و تا کنون مشمول حمایت‌های قانون بیمه بیکاری نشده‌اند.

وی همچنین به ارائه تسهیلات کرونایی از طریق سامانه کارا اشاره کرد و گفت: با پیگیری هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، بخشی از اعضای خانواده فرهنگ و هنر و رسانه استان که در ایام کرونا متضرر شدند، در سامانه کارا ثبت‌نام کرده و از تسهیلات مدنظر استفاده کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در حال حاضر نیر ثبت‌نام دریافت ۲ نوع تسهیلات حمایتی برای کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در سامانه تحفه امکان‌پذیر است که تسهیلات بانک آینده با کارمزد ۱۶ درصد که ثبت تقاضای این تسهیلات بدون محدودیت زمانی و میزان درخواستی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با کارمزد چهار درصد نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه مشاغل فرهنگی و هنری بویژه هنرمندان از زمان شیوع ویروس کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شدند، گفت: البته با وجود حمایت‌های انجام شده توسط دولت، فعالان و هنرمندان  باید از یک پشتوانه محکم‌تری برخوردار شوند تا پوشش‌دهنده و حامی معیشت این قشر فرهیخته باشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قم با بیان اینکه مجموعه استان قدردان تلاش‌ها و موفقیت‌های هنرمندان استان است، گفت: استاندار قم پیگیر مطالبات و مشکلات هنرمندان است و تأکید کردند حمایت هرچه بیشتر از این قشر عزیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم وضعیت استان از نظر کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، چراغ سالن‌های هنری قم روشن بماند و با اختصاص اعتبارات ملی و استانی بتوانیم بخشی از دغدغه‌های هنرمندان عزیز را برطرف کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.