بازگشایی سینما «ونوس» قم/ «دیدن این فیلم جرم است» به روی پرده رفت

شهر بیست/ بعد از گذشت حدود پنج ماه از تعطیلی سینماهای قم، سینما «ونوس» فیلم جنجالی و سیاسی «دیدن این فیلم جرم است» را روی پرده برد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشایی سینما «ونوس» قم/ «دیدن این فیلم جرم است» به روی پرده رفت
شناسه : 31232 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، از آخرین روزی که یک فیلم سینمایی در قم اکران شد، حدود پنج ماه می‌گذرد. در روزهای پایانی مردادماه و در آستانه ورود به ماه محرم بود که سینماهای قم همزمان با افزایش مجدد شیوع کرونا و ورود استان به وضعیت قرمز، یک بار دیگر کرکره‌های خود را پایین کشیدند و تعطیل شدند. صنفی که پیش‌تر هم با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه، برای چهار ماه طعم تلخ تعطیلی را چشیده بود.

حالا با ورود قم به وضعیت آبی، بار دیگر سینماها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سخت‌گیرانه و فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شدند و علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند فیلم‌های سینمایی را از روی پرده نقره‌ای سالن‌های سینما تماشا کنند. 

به گفته علیرضا آغاز مدیر سینما ونوس قم، چراغ این سینما از امروز روشن شد و فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ به روی پرده رفت.

این فیلم که محصول باشگاه فیلمسازی سوره حوزه هنری است، دوسال قبل در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و به عنوان فیلم سیاسی و جنجالی آن دوره لقب گرفت و دوسال هم مهر توقیف بر روی آن خورد.

«دیدن این فیلم جرم است» در همان زمان اکران جشنواره فیلم فجر نیز در قم به روی پرده رفت و بارها در سکانس‌های مختلف مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. فیلمی که در ژانر سیاسی و به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و به کارگردانی رضا زهتابچیان تولید شده و ماجرای یک گروگانگیری را به تصویر می‌کشد.

«دیدن این فیلم جرم است» یکی از نامزدهای بخش نگاه نو جشنواره سی‌وهفتم بود و مهدی زمین پرداز، لیندا کیانی، امیر آقایی، حسین پاکدل، محمود پاک‌نیت و حمیدرضا پگاه در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

همانطور که بازگشایی سالن‌های سینما مشروط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده، مدیر سینما ونوس هم در این‌باره می‌گوید: «این سینما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده میزبانی از همشهریان است، با پایان نمایش هر فیلم در هر سانس، تمام صندلی‌ها و فضای سالن سینما ضدعفونی می‌شود و از علاقه‌مندان به سینما نیز درخواست می‌کنیم با رعایت مسائل بهداشتی از جمله دارا بودن ماسک و دستکش در سینما حضور داشته باشند.»

نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.