بیشتر جوانان نگاه دینی دارند گرچه ظاهرشان مناسب نباشد/ در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موفق نبودیم

شهر بیست/ آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین بر لزوم توجه ویژه به جونان تأکید کرد و گفت: اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه‌های ظاهری مورد پسند ما نباشند؛ همین جوانان در میدان‌های مختلف نظیر تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی، آن حماسه را آفریدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیشتر جوانان نگاه دینی دارند گرچه ظاهرشان مناسب نباشد/ در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موفق نبودیم
شناسه : 31225 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات کشور که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد، با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: زمانی ما قدرت نداشتیم و نمی توانستیم برای رفع آسیب های اجتماعی قدمی برداریم، اما شرایط الان با وجود نهادها و ارگان های مختلف فرهنگی چون دفتر تبلیغات، اوقاف، حوزه و حتی دانشگاه ها با گذشته بسیار متفاوت است، اما با این حال شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری های مختلفی در جامعه هستیم؛ سؤال این است چرا با وجود این همه نهاد و امکانات و برنامه های فرهنگی، باید اوضاع فرهنگی کشور این چنین باشد. این مسئله نشان می دهد نتوانسته ایم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی کار خاصی انجام دهیم و چندان موفق باشیم.

امام جمعه قم با توجه به تلاش های دشمنان برای ایجاد ترویج مسائل ضد دینی و ضد ارزشی و ضد فرهنگ اسلامی در کشور گفت: این تلاش ها به صورت شبانه روز و ابزارهای مختلف در حال انجام است و هر روز هم بر این تلاش ها و برنامه ریزی ها برای براندازی و… افزوده می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه گفت: آنها از طرق مختلف مخصوصا دنیای مجازی و رسانه و ماهواره، جوانان و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند. براین اساس ما هم وظیفه داریم که با همه توان خود در مقابل توطئه ها بایستیم و پاسخ هجمه ها و شبهات را بدهیم.

آیت الله حسینی بوشهری، هجمه فرهنگی به شهرهای مذهبی از جمله قم را از دیگر تلاش های دشمنان دانست و گفت: در طول سال‌های اخیر، دشمنان برای تغییر فضای دینی و فرهنگی قم، برنامه های زیادی را اجرا کرده اند که متأسفانه بر اثر آنها شاهد تغییراتی در سطح این شهر بوده ایم که موجب نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شده است.

دبیر شورای عالی حوزه ادامه داد: بنابراین حفظ هویت دینی و فرهنگی قم و مقابله با توطئه های دشمنان، باید جزو اولویت های ما باشد. در همین رابطه قرارگاهی در قم تشکیل شده که امیدواریم به گونه ای تقویت شود تا شاهد بهبود وضعیت این شهر باشیم چرا که اوضاع فعلی، زیبنده شهر مقدس قم نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه، جوانان را سرمایه کشور و انقلاب دانسته و گفت: باید روی نسل جوان سرمایه گذاری و برای سعادت دنیا و آخرت آنها برنامه ریزی داشته باشیم که یکی از این موارد اجرایی برنامه های جذاب و مناسب برای حضور جوانان در مساجد و  مجالس مذهبی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: البته الحمدلله اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه های ظاهری، مورد پسند ما نباشند. باید توجه داشته باشیم آنان همان جوانانی هستند که در میدان‌های مختلف مثلاً تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی، آن حماسه ها را می‌ آفرینند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر حل معضلات و مشکلات مردم اظهار داشت: مسئله معیشت مردم بسیار مهم است. وقتی یک نفر در تهیه ضروریات زندگی خود دچار مشکل باشد، نمی توانیم از او انتظار داشته باشیم که در مسائل سیاسی و فرهنگی با ما همراه باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.