برخورد قضایی در انتظار مراکز تجاری ناایمن قم

شهر بیست/ معاون دادستان قم با تأکید بر اینکه اولویت برای ما حفظ جان و امنیت شهروندان و زائران است، گفت: دستورات قضایی جدی دادستانی در انتظار مراکز تجاری ناایمن استان خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخورد قضایی در انتظار مراکز تجاری ناایمن قم
شناسه : 31215 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، علی اصغر سلطانی در جلسه ایمنی مراکز و مجتمع‌های تجاری استان که در دادسرای عمومی و انقلاب قم با حضور مسئولان نهادهای مربوطه و نمایندگان مراکز تجاری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد ما در برخورد با اصناف یک رویکرد تعاملی است، بیان کرد: به رغم تذکرات مکرر از سوی نهادهای قضایی، شهرداری و آتش‌نشانی متأسفانه هنوز شاهد آن هستیم که در برخی مراکز و مجتمع‌های تجاری، اصول ایمنی رعایت نشده است.

معاون دادستان قم با بیان اینکه در بحث ناایمنی مراکز تجاری، علاوه بر جان و مال اصناف مستقر در آن، امنیت شهروندان، زائران و آتش‌نشان‌های ما نیز در خطر است، تصریح کرد: جلوگیری از ورود مشتریان به مراکز ناایمن، عدم صدور و تمدید پروانه کسب برای این مراکز و در صورت لزوم پلمب آن از دستورات قضایی است که از ابتدای هفته آتی در صورت بی توجهی به اخطارها و عدم انجام اقدامات اصلاحی برای مراکز تجاری ناایمن، صادر خواهد شد.

سلطانی با تأکید بر اینکه باید با حداقل هزینه‌ها، اقدامات و اصلاحات را شروع کرد، افزود: دادستانی از اصناف و مراکز تجاری برای تعامل با ادارات مربوطه و بانک‌ها به منظور رفع مشکلات اساسی‌ حمایت می‌کند و کارگروه ویژه تشکیل می‌دهد.

عدم استحکام سازه، عدم نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق، عدم نصب وضعیت ناایمن کنتورها، کابل‌ها و سیم‌های برق، وضعیت نامناسب جعبه‌های آتش‌نشانی، انبارداری نادرست و نبود نرده مناسب از مواردی بود که از سوی مسئولان شهرداری و آتش‌نشانی به عنوان وضعیت ناایمن این مراکز عنوان شد.

نمایندگان مراکز تجاری نیز در این جلسه مشکلات بودجه مراکز تجاری، مشکلات مالی کسبه و وضعیت کسب و کار در شرایط کرونا را از موانع انجام اقدامات اساسی بر شمردند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.