رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

قم نخستین صادرکننده گوشت ماهیان خاویاری پرورشی در کشور است

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: صنعت پرورش آبزیان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قم ایجاد شد، در سال های اخیر رو به گسترش است و دستاوردهای اقتصادی مهمی برای استان به دنبال خواهد داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم نخستین صادرکننده گوشت ماهیان خاویاری پرورشی در کشور است
شناسه : 3119 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد رضا طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنای قم، اظهار کرد: تولید آبزیان تا قبل از سال ۵۷ در قم صفر بود اما اکنون سالانه بیش از یک هزار و ۳۳۸ تن محصولات مرتبط با آبزیان در این استان تولید می شود که نقش مؤثری در تأمین نیاز مردم به غذاهای دریایی و رونق کسب و کار در این بخش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین قم به توانایی تولید و پرورش ماهیان خاویاری به میزان ۶۰ تن و استحصال و صادرات خاویار به میزان ۴۵۱ کیلوگرم در سال رسیده است که این دستاوردی بزرگ برای استان به شمار می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: قم نخستین صادرکننده گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و خاویار پرورشی فیل ماهی در کشور است.

طلایی بیان کرد: کسب رتبه های برتر کشور در زمینه تولید ماهیان زینتی و سرمایه گذاری در این بخش برای توسعه کسب و کارهای مرتبط با آن از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی قم در سال های اخیر محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به آماده شدن بسترهای مورد نیاز برای پرورش ماهی تیلاپیا افزود: در کل کشور چهار استان از جمله قم برای پرورش ماهی تیلاپیا انتخاب شده است که این مسئله می تواند موجب پویایی هرچه بیشتر صنعت آبزی پروری در این استان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ماهی تیلاپیا برای پرورش، محدودیت کیفیت آب ندارد و به همین دلیل می توان آن را با استفاده از آب کم در محیط کویری قم پرورش داد.

طلایی بیان کرد: همچنین این ماهی سطح تولید بالایی دارد و در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاوم است، به همین دلیل می تواند ارزش افزوده اقتصادی مناسبی را برای بهره برداران ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود برخی اظهارات در رابطه با آسیب رساندن ماهی تیلاپیا به طبیعت، ادامه داد: پرورش این ماهی در قم هیچ گونه آسیبی برای طبیعت ایجاد نمی کند، چراکه روند تولید آن در استخرهای مخصوص و به صورت کنترل شده صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار استخرهای پرورش ماهی تیلاپیا در قم مورد نظر است تا با این کار فرصت تولید و اشتغال در حوزه شیلات توسعه یابد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.