۲۵۰ هزار قمکارت جایگزین کارت‌بلیت‌های قدیمی می‌شود

شهر بیست/ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: ۲۵۰ هزار کارت بلیت طی دو ماه آینده با «قمکارت» جایگزین می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۵۰ هزار قمکارت جایگزین کارت‌بلیت‌های قدیمی می‌شود
شناسه : 31151 | انتشار : 20 دی 1399   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل و ترافیک شهرداری کرج از اقدامات شهرداری قم در حوزه پرداخت‌های الکترونیکی شهروندی بازدید کردند.

https://www.qom.ir/wp-content/uploads/2021/01/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C.jpg

کوروش محمدحسینی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان و متولیان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از نحوه عملکرد پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: پروژه جدید کارت شهروندی یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد تحول در حمل و نقل عمومی است . در سال ۹۷ براساس دستور شهردار قم پروژه کارت هوشمند جدید شهروندی قم با نام قم کارت را آغاز کردیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت قم کارت به خوبی دنبال شد و پیمانکار اجرای آن، شرکت توسن سها در تهران است،.

محمدحسینی گفت: پروژه قم کارت نیز مستقل اجرایی شد تا زیرساخت نرم افزاری برای تولید و فروش و شارژ و نگهداری کارت را در نظر بگیریم و بخش آن لاین کیف پول شهروندی نیز جدا باشد، همان طور که در حوزه تاکسی مستقل شده است.

وی افزود: در اتوبوسرانی نیز جداگانه اقداماتی انجام شد و در این بخش با شرکت صاایران قرار داد بستیم و مسئولیت تجهیزات را بر عهده گرفتند، همچنین در پارک حاشیه‌ای پیمانکار مستقلی حضور دارد و به زیرساخت وصل شده و پارکینگ نیز مستقل است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: روند کار در این مدت به صورت مستمر پیگیری شده و تاکنون ۵۰۰ هزار کارت دست شهروندان رسیده است در حالی که امروز ۳۰۰ هزار کارت فعال دست شهروندان است.

محمدحسینی اظهار داشت: قرار است ۲۵۰ هزار کارت در عملیات جایگزینی وارد چرخه حمل و نقل شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت در اتوبوس بسیار پیشرفته می‌شود و براساس مسیر و سرویس، نرخ دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: همچنین نصب سیستم مانیتورینگ اتوبوس‌ها در قم به صورت پایلوت در حال اجراست، رضایتمندی شهروندان بر درآمد ارجحیت دارد و طبق آن زمان‌بندی می‌شود تا شهروند بتواند به سیستم حمل و تقل اعتماد کند.

محمدحسینی عنوان کرد: سامانه AVL که جزئی از پروژه بود بر پیمایش و تردد لحظه‌ای نظارت دارد و براساس سرویس‌های پیموده شده، تاخیر را گزارش می‌دهد و حتی به صورت آن لاین محاسبات را براساس کیلومتر و تعداد سرویس نشان می‌دهد و برای هر کدام تعرفه ای در نظر می‌گیرد و برخی تخلفات سیستماتیک محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه قمکارت مقارن با کرونا و ناوگان تعطیل شد و مشکلاتی پیش آمد اما از هفته گذشته قمکارت و جایگزینی آن با کارت‌های قبلی را آغاز کردیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در اتوبوس‌های ملکی به طور مستقیم واریز کرایه انجام می‌شود و در اتوبوس‌های خصوصی واریزها به صورت روزانه است.

محمدحسینی گفت: در سیستم جدید مشکلات حل شده و ۱۱ باجه بلیت فروشی در سطح شهر در نظر گرفته شده و باجه‌داری به صورت فناوری درآمده و ۲۰نقطه نیز در دکه‌ها به طور هوشمند مستقر شده و در حال نصب بر روی خودپرداز و دستگاه پوز نیز هستیم و تجهیزاتی به صورت خودکار در سطح شهر آماده خدمت رسانی در زمینه شارژ می‌شود تا همه شهروندان به شارژ دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه
آخرین آمار بیماران کرونایی قم/ تشخیص دو مورد کرونا انگلیسی جدید
فوت جوان قمی در اثر برخورد با قطار
شهرداری منطقه چهار در صدر رضایت شهروندان قم
محفل ادبی «شعر سبز شاخه‌ها» برگزار شد+ تصاویر
مشارکت خوب شهروندان در تفکیک پسماند
پایان ترافیک هسته مرکزی با تکمیل بلوار فردوسی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.