«شبیه مریم» مهمان عصرانه داستان شد

شهر بیست/ سی‌ودومین عصرانه داستان حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «شبیه مریم» اختصاص دارد، به صورت ویدئویی تولید و در صفحات آپارات ادبیات قم و اینستاگرام داستان قم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شبیه مریم» مهمان عصرانه داستان شد
شناسه : 31114 | انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، با گسترش ویروس کرونا، سی‌ و دومین عصرانه داستان حوزه هنری که به نقد و بررسی رمان «شبیه مریم»‌ اختصاص دارد به صورت مجازی با حضور اکرم صادقی نویسنده اثر و سید محسن امامیان منتقد ادبی برگزار و ویدئوی آن در صفحه آپارات ادبیات قم بارگذاری شد.

در ابتدای این ویدئو، اکرم صادقی به معرفی خود می پردازد و درباره رمان مورد نقد و دیگر آثارش سخن می‌گوید. در ادامه فهیمه شاکری مهر مجری کارشناس با نویسنده اثر درباره کار داستان‌نویسی و فیلنامه‌نویسی که هر دو از علاقمندی‌ها و تخصص‌های اکرم صادقی است گفتگو می‌کند و روند رسیدن داستان و رمان به فیلم‌نامه بررسی می‌شود. همچنین اکرم صادقی به مراحل نوشته شدن رمان «شبیه مریم» از جمله تهیه طرح آن می‌پردازد.

او در سخنانش خاطر نشان می‌کند: «نسل امروز ما از این نظر از فضای کتاب و کتاب‌خوانی دور هستند که کتاب بسیار در دسترس است و ارزش آن نادیده گرفته می‌شود. ما در زمان جنگ کتاب و داستان به سختی به دستمان می‌رسید.»

*«شبیه مریم» رمانی تاریخی، اعتقادی، اخلاقی و قرآنی‌ است

در بخش نقد و بررسی کتاب نیز سید محسن امامیان نویسنده و منتقد ادبی به معرفی کتاب می‌پردازد و می‌گوید: «این کتاب روایتی از فضه خادمه حضرت زهرا(س) است و نویسنده در آن به بخشی از تاریخ اسلام می‌پردازد.»

وی این کتاب را کتابی ارزشمند می‌داند و به دلایل این نظر می‌پردازد و می‌گوید: «ارزشمند از این جهت که به خوبی از جذابیت تاریخ بهره برده است. بسیاری از مخاطبان علاقه‌مندند از احوال گذشتگان با خبر شوند. در این کتاب هم به زندگی اهل بیت از نگاه فضه که در خانواده عصمت حضور دارد پرداخته می‌شود.»

امامیان، نوشتن رمان تاریخی مذهبی را کاری دشواری می‌داند و می‌گوید: «چنین روایت‌هایی محدویت‌هایی برای مخاطب به هممراه دارد. در این اثر نویسنده وزنه سنگینی بلند کرده و کار سختی را انجام داده‌است. چون شخصیت اصلی خاکستری نیست و شخصیتی قدسی است. شخصیت‌های خاکستری دست نویسنده را باز می‌گذارند و امکانات بیشتری برای داستان‌گویی به او می‌دهند.»

وی در ادامه خاطر نشان می‌کند: «بجز اهل‌بیت(ع)، بیش از ۱۰ شخصیت معروف تاریخ اسلام در داستان حضور دارند و درباره آنها نوشته شده‌است. این اثر نه تنها کتابی تاریخی، اعتقادی و اخلاقی است که کتابی قرآنی هم هست و دوستانی که می‌خواهند کاری قرآنی بخوانند یا اثری با محتوایی قرآنی تولیدکنند می‌توانند به این کتاب مراجعه کنند.»

علاقه‌مندان برای تماشای ویدئو کامل سی‌ و دومین عصرانه داستان حوزه هنری قم می‌تواند به صفحه آپارات  ادبیات قم به نشانی: https://www.aparat.com/v/FxUiB و یا صفحه اینستاگرام داستان قم به نشانی: https://www.instagram.com/tv/CJtdbH3Jckc/?igshid=1cv1tl3btd00m مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.