تجهیزات تقاطع ولی‌عصر(عج) صددرصد داخلی است

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: صددرصد تجهیزات و مصالح استفاده شده در پروژه تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) از جمله کابل‌ها و نئوپرن‌ها، تولید داخل است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجهیزات تقاطع ولی‌عصر(عج) صددرصد داخلی است
شناسه : 31044 | انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی زاده با تأکید بر اهمیت استفاده از تولیدات ملی در پروژه‌های شهری اظهار داشت: صددرصد مصالح تجهیزات استفاده شده در پروژه تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) داخلی بوده است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه کابل‌ها، نئوپرن‌ها و درزانبساط ها در پروژه پل ولی‌عصر(عج) تولید داخلی است، افزود: تمامی کابل برق و روشنایی و پروژکتورهای استفاده شده در این پروژه نیز داخلی و بومی بوده و حتی یک پیچش از خارج کشور نبوده است.

وی به برنامه استفاده از تولیدات ملی در پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: اساس کار استفاده از تولیدات ملی را باید در طراحی پیش بینی می کردیم که شامل دو دسته کار می شد، یکی از این بخش‌ها شامل پروژه‌های راه‌سازی از جمله تقاطع‌ها و تونل‌ها می‌شد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته به خاطر کیفیت و امکانات تولیدات شرایط استفاده از تولیدات ملی در برخی پروژه‌های عمرانی فراهم نبود، تاکید کرد: برای ساخت تقاطع شهرک قدس و تقاطع ۹ دی و چند پروژه دیگر روند کار به این صورت بود که تجهیزات ساخت پل را در درجه اول از کشورهای اروپایی تهیه می‌کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: بعد از اینکه مقداری تحریم ها بسته‌تر شد تجهیزات ساخت از کشورهای آسیایی مانند ترکیه تأمین شد و بعد از آن کم کم به سمت کارخانه‌های داخلی کشور خودمان پیش رفتیم.

وی به ضرورت ها و ملاحظات تجهیزات پروژه های عمرانی تاکید کرد و افزود: پل چیزی نیست که بشود با آن شوخی کرد و باید تمام استانداردهای لازم را داشته باشد چرا که سازه‌ای است که عمر مفیدش حداقل ۵۰ سال است.

حلوایی زاده تصریح کرد: برای ما مهم بود که وقتی تجهیزاتی برای چنین کاری قرار است استفاده شود باید تمام کنترل کیفیت ها انجام شود که از این جهت این موضوع زمان بر شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.