افتتاح کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال

شهر بیست/ در بازدید مسئولان نهاد کتابخانه‎‌های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی قم بر لزوم تسریع در عملیات عمرانی و افتتاح این پروژه تا پایان سال تأکید شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال
شناسه : 31021 | انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، هادی آشتیانی مدیر کل امور فرهنگی، اصغر گودرزی مدیر کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها و سیدباقر میرعبداللهی مدیر کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از کارشناسان ستاد به منظور بررسی وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی قم، از این پروژه بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت عملیات عمرانی و مشکلات احتمالی قرار گرفتند.

در این بازدید، سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت کنونی پروژه، بخشی از مشکلات کنونی را برشمرد و تصریح کرد: استاندار محترم و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به صورت جدی پیگیر اتمام این پروژه تا قبل از سال هستند و پروژه تا کنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد که پس از پایان محوطه‌سازی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تهیه منابع و تجهیزات کتابخانه را دارد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید قول همکاری و پشتیبانی از افتتاح این کتابخانه تا پایان سال را داد.

وی اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه می‌تواند شاخص‌های فرهنگی استان قم را بهبود داده و هدیه‌ای برای مردم فهیم استان خواهد بود.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام واقع شده است و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع با اعیان ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ صندلی و کاربرهایی نظیر سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰۷۰ متر مربع است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.