کاشت ۷۰ اصله درخت در بافت تاریخی پیرامون حرم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اولویت بهسازی در محور فرهنگی ۴ کیلومتری پیرامون حرم، از کاشت ۷۰ اصله درخت در برخی از نقاط این محدوده خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت ۷۰ اصله درخت در بافت تاریخی پیرامون حرم
شناسه : 31002 | انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به بهسازی و نوسازی در محور فرهنگی پیرامون حرم، اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم محور فرهنگی به طول ۴ کیلومتر است که از حرم مطهر تا چهل اختران کشیده شده است و عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده است.

خاکی با تأکید بر اهمیت بهسازی این محدوده در توسعه جذب زائر افزود: بهسازی این مسیر در اولویت سازمان قرارگرفته است و اقداماتی ازجمله کف سازی و اقدامات زیربنایی در خصوص اصلاح تأسیسات در آنها انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه بهسازی در این محدوده صرفاً شکلی نبوده و امور زیربنایی را هم شامل می‌شود گفت: بعد از سال‌ها در این محورها در محدوده‌هایی که دستورالعمل‌ها اجازه می‌داد، درخت کاشته شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر بالغ‌بر ۷۰ اصله درخت در بافت تاریخی پیرامون حرم کاشته شده و باغچه‌هایی به‌منظور بهبود سیما و منظر این مناطق ایجادشده است.

خاکی از مشارکت مردم در حفظ و نگهداری این باغچه‌ها هم خبر داد و تأکید کرد: این اقدامات همراهی بیشتر مردم را هم به همراه داشته است و با این کار در محورهایی که سال‌ها هیچ درختی نداشته کاشت درخت داشتیم که در سال‌های آینده تأثیرگذاری خودش را بیشتر نشان خواهد داد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.