تلاش برای تدوین مدل هوشمندسازی بومی قم

شهر بیست/ رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم با اشاره به ضرورت طراحی مدل هوشمندسازی شهر قم، از تلاش برای تدوین این طرح بر اساس فرهنگ و اعتقادات حاکم بر شهر قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای تدوین مدل هوشمندسازی بومی قم
شناسه : 30962 | انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایون یزدان پناه با اشاره به تلاش شهرداری برای تدوین مدل بومی هوشمندسازی قم، اظهار کرد: فرایند مدل سازی بومی برای ایجاد شهر هوشمند یکی از ملزومات تحقق این موضوع است.

وی با بیان اینکه ما باید فرآیند سخت و طولانی و بسیار مهم مدل‌سازی بومی را شروع کنیم، تصریح کرد: ما مقدمات کار را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده‌ایم و به دانش خوبی برای طراحی آن دست یافته‌ایم و باید آن را ادامه دهیم.

وی با اشاره به ارتباط ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اساتید حوزه و دانشگاه برای این موضوع افزود: جلساتی در رابطه با پیش‌نویس طرح هوشمند سازی هماهنگ با قم برگزار شده تا طرح به شورای فناوری اطلاعات رئیس‌جمهوری ارسال شود.

رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم افزود: با توجه به تعدد حوزه‌های مرتبط با موضوع، بر روی تولی گری چند دستگاه‌ اجرائی بحث شد که مثلا یکی از آن‌ها وزارت راه و شهرسازی بود و متاسفانه تاکنون در این خصوص جمع بندی و تعیین تکلیف صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: قم به‌عنوان یکی از کلانشهرهای سرآمد در تحقیق و پژوهش در این حوزه است. قم شهر انقلاب است و بیشتر متفکرین اسلامی و بحث مرجعیت شیعه در آن واقع‌شده است و از سوی دیگر نزدیکی این شهر به پایتخت می‌تواند به تحقق این هوشمندسازی کمک کند و همه این امور باعث تمایز قم نسبت به سایر شهرها می‌شود.

وی بابیان اینکه قم یک شهر بین‌المللی است، تأکید کرد: در جلسه با آیت‌الله اعرافی مسئله نداشتن فقه هوشمند سازی را مطرح کردیم. در واقع سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه روشمند عمل می‌کند و هوشمند سازی بر مبنای معماری و فرهنگی در آن صورت نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.