زندان جای مجرم است نه بدهکار مهریه/ رسیدگی به پرونده‌های معوق قضایی

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در استان قم هیچ زندانی بابت مهریه نداریم، اگر مالی از زوج موجود باشد فروخته و تحویل زوجه می‌شود در غیر این‌صورت نباید کسی بابت مهریه یا دِینی که از پرداخت آن معسر است به زندان بیفتد، زندان جای مجرمین و کسانی است که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زندان جای مجرم است نه بدهکار مهریه/ رسیدگی به پرونده‌های معوق قضایی
شناسه : 30941 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به توفیق خدمت در طول یکسال گذشته در شهر کریمه اهل‌بیت(س)، امتیاز ویژه قم را مجاورت با حوزه فخیمه شیعه و بهره مندی از نظرات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید دانست.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دادگستری در بخش‌های مختلف اظهار کرد: به بسیاری از پرونده‌های معوق رسیدگی شده و تعداد کمی باقی‌مانده و همچنین با توجه به بازخوردگیری‌های صورت گرفته از نیمه دوم سال گذشته تا کنون گلایه و شکایتی بابت اطاله دادرسی در قم وجود نداشته که ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان سال وقت رسیدگی نداشته باشیم و تمام پرونده‌ها به روز رسیدگی شوند.

رئیس کل دادگستری استان قم در راستای انجام معاملات ملکی با سند رسمی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در استان انجام معاملات ملکی با اسناد عادی است. باید طوری عمل کرد که این گونه معاملات فقط از طریق اسناد رسمی صورت گیرد زیرا این کار نقش مهمی در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی توأم با افزایش امنیت اقتصادی برای جامعه را به همراه دارد و با عنایت به گستره حوزه املاک و مستقلات و حجم سرمایه فراوان در گردش آن پیامد عدم اجرای آن افزایش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی و مشکلات فراوان برای مردم است.

وی، فراِیند ثبت داد خواست طلاق را به منظور کاهش طلاق و آسیب‌های مرتبط با آن را از جمله اقدامات دستگاه قضایی برشمرد و گفت:‌ بر این اساس برای ثبت دادخواست طلاق، افراد باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند و دفاتر خدمات قضایی پس از ارائه گواهی اقدام به ثبت دادخواست می‌کنند و بر اساس آمار موجود این دوره‌ها تأثیرات خوبی را در تغییر نگاه مراجعان به زندگی و برقراری صلح و سازش میان ایشان شده است.

مظفری در ادامه این دیدارگفت: پیرو دستورالعمل ریاست قوه قضائیه طرح غربالگردی در زندان‌های کشور انجام شده است. در این طرح تمام زندانیان پرسشنامه‌هایی را تکمیل می کنند و وضعیت خود را شرح می‌دهند و این کار باعث می شود حقوق قانونی آنها بدون پاسخ کند. در همین راستا شخصا به همراه معاونین و دادستان در زندان مرکزی استان حضور و از نزدیک به اجرای این طرح نظارت کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان قم در خصوص عدم حضور زندانیان مهریه در استان بیان کرد: در استان قم هیچ زندانی بابت مهریه نداریم، اگر مالی از زوج موجود باشد فروخته و تحویل زوجه می‌شود در غیر این‌صورت نباید کسی بابت مهریه یا دینی که از پرداخت آن معسر است به زندان بیفتد، زندان برای مجرمین و کسانی است که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • زندانی ۷۳ ساله مهریه

    تاریخ : 23 - تیر - 1400

    سلام ۴۲ ماه است که در زندان مهریه هستم از کار افتادن و مستمری بگیر
    چرا معسر مهریه باید زندان باشد و زن در عدم تمکین آزاد باشد
    چرا قانون میگوید مهریه ربطی به تمکین ندارد مگر زن قبول نکرده که در صفا و صمیمیت با شوهرش زندگی کند چرا باید بخاطر مهریه مرد زندان شود و زن با وجود حکم الزام به تمکین زن حق دارد تمکین نکند اینکه ظلم آشکار به مرد است اگر سران کشور اسلام را قبول دارند باید طبق حکم قرآن حکیم حکم کنند این قانون زد بشری باعث رسوایی اسلام است از خواب بیدار شوید بداد مردان بیگناه که بجرم نداری در زندان انداخته ای باشید فردای قیامت باید در پیشگاه خداوند بزرگ و مهربان جواب بدهید شما نمیبخشم


    پاسخ

  • زندانی ۷۳ ساله مهریه

    تاریخ : 25 - دی - 1400

    از اینکه دیدگاه این حقیر را منتشر کرده آید بی نهایت سپاسگزارم شاید بله شاید مسعولین حکومتی بخود بیایند واز خدا بترسند و حکم قرآن را در باره ما مسلمانان اجرا کنند و آخرت خودشان را بیا ندهند


    پاسخ