جمع‌آوری ریل محدوده شهر قم منوط به حل مشکلات حقوقی است/ پیش‌بینی شش تقاطع در مسیر ریل راه‌آهن متروکه

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به‌پیش بینی شش تقاطع در مسیر ریل متروکه راه‌آهن حدفاصل پل مصلی تا مسجد جمکران، گفت: اگر هماهنگی‌ها با راه‌آهن به صورتی پیش برود که در آینده مشکلات حقوقی متوجه شهرداری نباشد، قطعاً شهرداری توان این را دارد که این مسیر را به‌عنوان یک دسترسی محلی در اختیار شهروندان قرار بدهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری ریل محدوده شهر قم منوط به حل مشکلات حقوقی است/ پیش‌بینی شش تقاطع در مسیر ریل راه‌آهن متروکه
شناسه : 30920 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان در رابطه با موضوع جمع‌آوری ریل راه‌آهن در محدوده شهر قم، اظهار داشت: ریل راه‌آهن در محدوده پل مصلی تا مسجد مقدس جمکران حدود ۷ کیلومتر طول مسیر است که چند سال است که متروکه مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه ۶تقاطع در این مسیر پیش‌بینی‌شده است، افزود: دو تقاطع شهید کبیری و تقاطع فردوسی اجرایی شده و بقیه هم باید در این مسیر اجرا شود.

جانقربان تأکید کرد: به دلیل پیوستگی این تقاطع‌ها با بلوار پیامبر اعظم(ص) با توافقات که با راه‌آهن قم داشتیم این تقاطع‌ها اجرایی شد و بخشی از ریل که در محدوده این تقاطع‌ها بود، برداشته شد.

وی بابیان اینکه با اجرای این تقاطع‌ها و چهار تقاطع دیگر عملاً استفاده از این مسیر ریل راه‌آهن را منتفی می‌کند، تصریح کرد: عملاً این مسیر در راستای اهداف راه‌آهن نمی‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد و بنا بر مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار است که برای دسترسی محلی مورداستفاده واقع شود.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم طبق قانون ۱۷ و نیم متر از هر طرف از باکس راه‌آهن یعنی ۳۵ متر حریم ریل است و دو راه دسترسی در مجاورت آن است.

جانقربان با بیان اینکه خود پل مصلی نیز بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: یک مشاور در حوزه معاونت شهرسازی مشغول به کار شده و در حال بررسی مجموعه ارتباطات شریانی میدان جانبازان، پل مصلی و دورشهر است.

وی بابیان اینکه این قسمت از ریل سال‌هاست که متروکه مانده است، گفت: عملاً این محدوده از ریل در آینده جمع‌آوری خواهد شد و مالکیت این مسیر توسط راه‌آهن به نظر می‌رسد که قابل‌بحث است و اگر هماهنگی‌ها با راه‌آهن به صورتی پیش برود که در آینده مشکلات حقوقی متوجه شهرداری نباشد قطعاً شهرداری توان این را دارد که این مسیر را به‌عنوان یک دسترسی محلی در اختیار شهروندان قرار بدهد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.