اهمیت حراست از نهرهای قدیمی در شهر/ ایجاد ۳۰۰ کیلومتر باغچه طولی

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت حراست از نفوذپذیری خاک شهر، از حفظ انهار و ایجاد سیصد کیلومتر باغچه طولی به‌منظور تزریق آب‌های سطحی به سفره‌های زیرزمینی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهمیت حراست از نهرهای قدیمی در شهر/ ایجاد ۳۰۰ کیلومتر باغچه طولی
شناسه : 30918 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به ظرفیت رودخانه و انهار در هدایت و دفع آب‌های سطحی، اظهار داشت: توجه و مراقبت از انهار و جلوگیری از مسدود شدن آنها در امر هدایت آب‌های سطحی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ایجاد نهری در تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) افزود: ضرورت ایجاد نهر در این منطقه موضوع مهمی بود که حوزه فنی و طراحی آن را دید و کانالی با عرض خوبی در این منطقه پیش‌بینی و احداث شد.

وی تصریح کرد: توجه به ایجاد انهار موضوع خیلی مهمی است که در ساخت وسازهایی که پروژه‌های شهری یا دیگر ساخت و سازها باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: هرچقدر که سطح سخت شهر مانند آسفالت یا ساختمان‌ها بیشتر شود، تقویت و تزریق سفره‌ها کمتر انجام می‌شود، در حالت طبیعی مقدار زیادی از آب باران جذب خاک و سفره‌ها می‌شود که افزایش غیرطبیعی سطح سخت از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

سامع افزود: درنتیجه وقتی‌که آب جذب خاک و سفره‌ها نشود احتمال خطر وقوع سیلاب در شهر نیز بیشتر می‌شود که با ایجاد انهار می‌توان بخشی راهی برای جذب آب به سفره‌های زیرزمینی ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه این حق نهر است که بتواند ادامه پیدا کند، افزود: در این رابطه مکاتبات لازم را داشته‌ایم و حیلی جاها نهر را احیا کردیم حتی با کاشت دو خط درخت میتوان حریم نهر را زنده کرد که این کار را سعی کردیم انجام بدهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تقویت باغچه‌های طولی به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری، افزود: یکی دیگر از کارهایی که می‌شود به‌وسیله آن نفوذ آب به خاک را تقویت کنیم ایجاد باغچه‌های طولی است که خوشبختانه در سال‌های گذشته ۳۰۰ کیلومتر باغچه طولی را در شهر ایجاد و احیا شده است.

ذاکریان افزود: این مساحت از باغچه طولی سطح نفوذپذیری را ایجاد می‌کند که آب حاصل از بارندگی می‌تواند به صورت طبیعی جذب چاه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.