طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم تدوین می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به‌ضرورت هماهنگی پروژه‌ها در کمربند اول پیرامون حرم، از تدوین طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم با حمایت معاونت شهرسازی شهرداری قم خبر داد و گفت: محله آبشار که به‌شدت تبدیل به محل احداث واحدهای اقامتی بی‌کیفیت شده، از جمله نقاطی است که باید در طرح جامع پیرامون حرم دیده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم تدوین می‌شود
شناسه : 30884 | انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به پروژه‌های حوزه بلافصل حرم اظهار داشت: با اجرای پروژه‌هایی مانند صحن جوادالائمه(ع)، میدان بزرگ امام خمینی(ره)، خیابان ارم، خیابان چهارمردان، بلوار بهار، ادامه خیابان ارم و بست شرقی که برخی انجام‌شده و برخی در حال انجام است تقریباً به یکپارچگی می‌رسیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر افزود: از حوزه بلافصل که عبور کنیم در کمربند اول پیرامون حرم و در محلات مواجه با پروژه‌های مختلفی هستیم که هرکدام موضعی برنامه‌ریزی‌شده‌اند.

خاکی بابیان اینکه در بعضی موارد در این مناطق فرصت‌هایی داریم که می‌توانیم برای هرکدام برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: برای هماهنگی بین این پروژه‌ها و فرصت‌ها نیازمند طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم هستیم که برای هرکدام موضعی برنامه‌ریزی نشوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که دربست شرقی در حال انجام است این است که با همه پروژه‌های پیرامون هماهنگ شود، تصریح کرد: فاز پنج عماریاسر، بلوک سمت قبله حدفاصل خیابان حجتیه، خیابان ارم و بلوار بهار و قبرستان نو ازجمله پروژه‌هایی است که باید در هماهنگی باهم انجام شوند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به محله آبشار به‌عنوان یکی از ضرورت‌های توجه در بافت پیرامون اطراف حرم، تأکید کرد: محله آبشار که به‌شدت تبدیل به محل احداث واحدهای اقامتی بی‌کیفیت شده، ازجمله نقاطی است که باید در طرح جامع پیرامون حرم دیده شود.

خاکی میدان مطهری، میدان میوه و تره‌بار، چهارراه بازار و اطراف مسجد امام حسن عسگری(ع) را ازجمله مناطق دیگر در طرح جامع منظر و بهسازی اطراف حرم خواند و تأکید کرد: برای همین این موضع‌ها پیشنهاد داده‌شده است و با حمایت معاونت شهرسازی امسال مطالعات طرح جامع منظر و بهسازی پیرامون حرم را تهیه کنیم.

وی افزود: در این طرح به دنبال این هستیم که اگر در این گستره قرار است پروژه‌ای انجام شود به لحاظ رعایت دید و منظر و رعایت پروژه‌های مجاور دیگر موضعی نباشد و طرح‌ها در هماهنگی باهم باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.