افزایش آپارتمان‌نشینی در قم

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قیمت املاک در قم به قدری گران شده که تقاضای صدور پروانه برای ویلایی به شدت کاهش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش آپارتمان‌نشینی در قم
شناسه : 30858 | انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حسن صبوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم اظهار داشت: درخواست آپارتمان نشینی در قم افزایش پیدا کرده است.

صبوری افزود: قیمت زمین و همچنین قیمت ساخت مسکن به گونه ای شده که به ناچار تمام شهر قم تبدیل به آپارتمان می شود و باید با هم اندیشی این مشکل ها به حداقل برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در قم را از نشانه های بارز گسترش آپارتمان نشینی در قم دانست و گفت: یکی از فرهنگ هایی که آپارتمان نشینی ایجاد کرده بی خبری از همسایه است و این معضل بیش از هر چیز ناشی از سیاستگذاری های غلط مدیریت شهری است که در آپارتمان سازی بدون مطالعه کاری را پیش بردیم که می توانستیم جلوی آن را بگیریم.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر افزود: در حال حاضر در بیشتر آپارتمان ها به دلیل نبودن فضای کافی امکان برگزاری نماز جماعت، مهمانی ها و روضه های خانوادگی وجود ندارد.

آتش زر با بیان اینکه شناخت ساکنان آپارتمان ها از یکدیگر باعث پایبندی آنها به حیا، عفت و مسائل اخلاقی می شود گفت: در این خصوص ما با یک سونامی مواجه هستیم و اگر فکری نکنیم با مشکل های بیشتری رو به رو خواهیم شد.

عضو شورای شهر قم گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبه ای شورای شهر و شهرداری را مکلف کند که ایجاد یک فضایی که در آن امکان انجام میهمانی و برگزاری نماز جماعت و روضه باشد را در لابی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی که از واحدهای زیادی تشکیل شدند اجباری کند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.