کشف مرغ مینا در قم

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از کشف یک محموله قاچاق مرغ مینا با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: پرندگان کشف شده به دلیل نابالغ بودن و شرایط بد نگهداری، فعلا قابلیت رهاسازی در طبیعت نداشته و برای تیمار و نگهداری به باغ پرندگان قم سپرده شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف مرغ مینا در قم
شناسه : 30855 | انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی افزود: این محموله که شامل ۳۳۰ مرغ مینا بود، در اتوبوس کرمان ـ تهران جاسازی شده بود که با هوشیاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی در یکی از مبادی ورودی شهر قم کشف شد.

وی با اشاره به بسته‌بندی و جابه‌جایی بسیار نامناسب این پرندگان وحشی، خاطرنشان کرد: پرندگان کشف شده به دلیل نابالغ بودن و شرایط بد نگهداری، فعلا قابلیت رهاسازی در طبیعت نداشته و برای تیمار و نگهداری به باغ پرندگان قم سپرده شدند.

مدیرکل محیط زیست قم از پیگیری قضایی این تخلف زیست محیطی و برخورد جدی با متخلفان خبر داد و گفت: هرگونه شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

وی قاچاق جانوران وحشی را یکی از معضلات جدی محیط زیست در کشورمان دانست و گفت: متأسفانه عده‌ای دانسته و ندانسته این ظلم بزرگ را در حق حیوانات روا داشته و موجب ایجاد آسیب‌های جدی به محیط زیست در آینده می‌شوند.

مرغ مینا پرنده‌ای از خانواده سار بوده و دارای سر و گردنی سیاه رنگ و پشت و سینه قهوه‌ای رنگ است که در هنگام پرواز، لبه‌های دم و زیر بال‌ها به رنگ سفید دیده می‌شوند. منقار و پاهای مینا به رنگ زرد بوده و زیستگاه آن در دشت های باز و کم درخت است.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.