جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، نمونه‌های مثبت کرونا در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده اما اصرار بر رفع محدودیت‌ها به صورت ناگهانی، می‌تواند زمینه‌ساز بحران دیگری شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 30828 | انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۱۵ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۴۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۵ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر تصریح کرد: خوشبختانه قم از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت کاملاً خوبی قرار دارد و هرگونه محدودیتی باید به‌طور آرام و قدم‌به‌قدم کاسته شود، چراکه هرگونه سهل‌انگاری ممکن است وضعیت را خطرناک کند.

وی افزود: استان قم موج پرخطری را پشت سر گذاشته است و روند بیماری، بستری و مرگ‌ومیر بسیار مطلوب شده و درحالی‌که اکنون و روند مرگ‌ومیرها بین صفرتا ۲ است و تا دو روز آمار مرگ‌ومیر قم صفر بود و هم‌اکنون تنها کم‌تر از ۲۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بالا بودن آمار نمونه‌های گرفته‌شده مثبت در موج گذشته بیان کرد: شرایط قم در زمینه ابتلای به بیماری بسیار خوب و مطلوب است، اما نباید از بحران کرونا غافل شویم و ممکن است هرگونه غفلت شرایط ما را به قبل بازگرداند.

وی با بیان اینکه نمونه گیری های مثبت کرونا در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است تصریح کرد: این در حالی است که درصد نمونه های مثبت استان قم در پیک کرونا به ۷۰ درصد هم رسید.

وی با اشاره به رسیدن واکسن ایرانی به مرحله تست انسانی گفت: این واکسن با اطمینان مراحل را پشت سر و به مرحله فاز انسانی رسیده و امید ما دوچندان شده است، ولی همچنان برخی در این تصور هستند که ویروسی در کار نیست و این‌یک امر بسیار خطرناکی است و بیش از هر چیز باید جلوی عادی انگاری‌ها را گرفت.

قدیر اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح خانه و خانواده محور شهید قاسم سلیمانی در قم گفت: طرح شهید سلیمانی در حوزه بیماریابی و ردیابی ناقلان مشکوک بسیار خوب عمل کرده و با گرفتن تست‌های سریع بیماران را شناسایی و در قطع زنجیره انتقال هم بسیار موفق وارد شده و قم از استان‌های پیشرو و موفق در اجرای این طرح و مدیریت بیماری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حفظ و صیانت از وضعیت فعلی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: برخی از مردم و اصناف به دنبال کاهش محدودیت ها هستند، در حالی که با قاطعیت باید گفت اصرار بر رفع محدودیت ها به صورت ناگهانی، امری است که می تواند به بحران دوباره بینجامد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.