مستند زندگی شهید حاج احمد کریمی تولید می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: مستند زندگی شهید حاج احمد کریمی تا پایان امسال در قم تولید و اکران می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مستند زندگی شهید حاج احمد کریمی تولید می‌شود
شناسه : 30816 | انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به تولید مستندی پیرامون زندگی شهید حاج احمد کریمی در قم اظهار کرد: در جهت عرض ارادت به سرداران ۸ سال دفاع مقدس و نزدیک به یک سال، کار پژوهشی و میدانی و تاریخ شفاهی در حوزه زندگی شهید حاج احمد کریمی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون مجموعه عکس‌های این شهید گردآوری و پالایش‌شده و در حال بهینه‌سازی تصاویر و ارتقای کیفیت تصاویر است و نمایشگاه آثار عکس از شهید و هم‌رزمان و معرفی عکس‌ها در موقعیت‌های مختلف و حال و هوای گرفته‌شده در این نمایشگاه اکران می‌شود.

مقیمی بیان کرد: همچنین با حضور مجموعه فرماندهان لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در زمان جنگ و رزمندگان و ایثارگران و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری، مجموعه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس آغاز شد و این مصاحبه‌ها با حضور عزیزانی چون فتوحی، جعفری، پاک‌دل، مصطفوی و دیگر بزرگان و یادگاران دفاع مقدس ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مصاحبه‌ها و ثبت خاطرات این عزیزان از سال‌های دفاع مقدس و خاطراتی که از ایشان داشتند در دو کتاب فاخر و ارزشمند در دو فرمت روایی و داستانی و خاطره در حال تدوین و نهایی شدن است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: از مجموعه خاطرات ثبت‌شده با کمک مجموعه هنرمندان و یادگاران دفاع مقدس فیلم‌نامه‌ای آماده‌شده و داوود جلیلی کار را آغاز و فیلم‌نامه‌ای را تدوین کرد و فیلم مستندی از زندگی حاج احمد کریمی و پژوهش تصویری از ایشان در حال ساخت است.

وی گفت: به‌تازگی فیلم‌برداری با حضور یادگاران دفاع مقدس در منطقه فردو آغازشده و امیدواریم این مستند تا پایان سال آماده اکران شود، این مستند به همت یادگاران دفاع مقدس و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم و دیگر عزیزان در حال شکل‌گیری است و فیلم‌برداری در مدت کوتاهی به پایان می‌رسد و فضای موردنیاز آماده‌سازی می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: امید است بتوانیم با فروکش کردن بیماری کرونا، یادواره شهید کریمی را با گردآوری آثار شامل نمایشگاه عکس و کتاب و فیلم و حضور خود رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس برگزار کنیم.

نوشته های مشابه
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم
امکان برپایی بازارچه‌های موقت در ۱۳ بوستان شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.