مدیریت پارک حاشیه‌ای معابر با اجرای طرح پارکومتر

شهر بیست/ سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، اجرای طرح پارکومتر در حاشیه معابر را اقدامی در راستای مدیریت پارک حاشیه‌ای ارزیابی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت پارک حاشیه‌ای معابر با اجرای طرح پارکومتر
شناسه : 30726 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی ضمن اشاره به اجرای طرح پارکومتر در برخی از معابر پر ترافیک سطح شهر، گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف بوجود آوردن عدالت استفاده از فضای پارک حاشیه‌ای و روان‌سازی ترافیک شهری از آبان ماه سال جاری طراحی شده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اجرای این طرح را بر اساس ثبت پلاک خودروهای پارک شده خواند و افزود: در این طرح پلاک خودروها در سامانه‌ای که در اختیار پارکبان قرار داده شده ثبت می‌شود و بر اساس تعرفه‌های که در محل‌های مورد نظر نصب و برای رانندگان و شهروندان قابل رؤیت است، قابل پرداخت خواهد بود.

طالبی، بلوار محمد امین، بلوار ۴۵ متری عمار یاسر، خیابان شهید لواسانی، خیابان ۱۹ دی و خیابان شهدا را در حال حاضر، مسیرهای دارای طرح پارکومتر ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح پلاک خودروهای پارک شده در فضای حاشیه‌ای معابر بوسیله پارکبان‌ها و بصورت مکانیزه ثبت می‌شود و هزینه پارک در معابر واقع در طرح، طبق تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر بصورت نیم ساعت اول رایگان و در نیم ساعت‌های بعدی طبق تابلوهای نصب شده در هر معبر افزایش می‌یابد.

وی در خصوص میزان پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای، افزود: طبق تعرفه مذکور و مصوبه شورای ترافیک استان، معابر در این طرح، از نظر شلوغی درجه بندی شده و نرخ‌ها ممکن است در معابر مختلف تغییر کند.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: شهروندان می‌توانند برای استفاده از پارک حاشیه‌ای، توسط کارت‌های بانکی طرح شتاب و بر روی کارت خوان‌های که در اختیار پارکبان‌ها قرار دارد، اقدام کنند و به میزان مبلغ پرداختی، پلاک خودرو آنها شارژ و در سامانه ثبت می‌شود.

طالبی در پایان افزود: برنامه‌های پرداخت الکترونیکی – کیف پول شهروندی –  و استفاده از اپلیکیشن قم یار، با هدف سهولت و امنیت در پرداخت، در دستور کار قرار گرفته و به زودی شهروندان می‌توانند از این درگاه‌ها هزینه پارک حاشیه‌ای در معابر را پرداخت کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.