منطقه هفت قم خطر آب‌گرفتگی منازل ندارد

شهر بیست/ مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره پروژه اصلاح نقاط بحرانی در آب‌گرفتگی که در دستور کار شهرداری همه مناطق قرارگرفته است، گفت: نقاط بحرانی با احداث کانال، جدول‌گذاری و احداث نهر و چاه‌های جذبی اصلاح‌شده و خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از منطقه هفت خطر آب‌گرفتگی منازل وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
منطقه هفت قم خطر آب‌گرفتگی منازل ندارد
شناسه : 30629 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به پروژه رفع آب‌گرفتگی منطقه هفت، اظهار داشت: اصلاح نقاط بحرانی در آب‌گرفتگی از سال گذشته در دستور کار همه مناطق قرار گرفت. با توجه به بافت منطقه، نقاط بحرانی آب‌گرفتگی در سطح منطقه شناسایی شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه با توجه به نوع مشکل هر نقطه بحرانی اقدامات مرتبط با آن صورت گرفت، افزود: بعضی مناطق با توجه به بافت، احداث کانال، جدول‌گذاری و احداث نهر در دستور کار قرار گرفت و در برخی نقاط نیز که امکان ایجاد کانال و نهر وجود نداشت مشکل آب‌گرفتگی به‌وسیله چاه جذبی رفع شد.

متین‌فر افزود: در این نقاط به دلیل بافت فرسوده و اختلاف سطحی که وجود داشت تنها راه‌حل مشکل آب‌گرفتگی، چاه جذبی بود که با حفر چاه مشکل حل شد و خوشبختانه در سطح منطقه هفت هیچ نقطه‌ای را نداریم که آب‌گرفتگی منزل داشته باشیم و خطرآفرین باشد.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که به‌عنوان خط القعر می‌شناسیم زیر پل حجتیه است بر اساس دهنه‌هایی که وجود دارد کمترین ظرفیت را دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم افزود: دیواره به‌گونه‌ای کار شد که اگر حجم آب محدود بود، مشکلش برطرف شود اما اگر نهایتاً حجم آب به‌گونه‌ای باشد که کل رودخانه را در بربگیرد این قسمت هم شاملش می‌شود.

متین‌فر گفت:در یک مقطعی می‌خواستیم عرض رودخانه را افزایش بدهیم حدفاصل صحن جوادالائمه تا پل بازار یا پل علیخانی متأسفانه شبکه فاضلاب حرم در همین قسمت کارشده که هرگونه اقدامی در آن منوط به جابه‌جایی این تأسیسات است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.