درخشش «تنگ‌نای» در جشنواره «سینما حقیقت»

شهر بیست/ مستند سینمایی «تنگ‌نای» ساخته جواد یقموری و مهدی امینی از مستندسازان قم، موفق به کسب جایزه سوم بخش ویژه کرونا در چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درخشش «تنگ‌نای» در جشنواره «سینما حقیقت»
شناسه : 30568 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینماحقیقت» با شناخت برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که هفت مستند سینمایی مستندسازان قمی در بخش‌های «مسابقه ملی»، «کرونا»، «کارآفرینی» و «جایزه شهید آوینی» به رقابت پرداختند، مستند «تنگ‌نای» به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی جایزه سوم بخش ویژه کرونا را از چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» کسب کرد.

جواد یقموری یکی از کارگردان‌های مستند «تنگ نای» پس از دریافت جایزه گفت: اینجا مادران از کویر می‌آیند اما دریا می‌زایند. شکر خدا توانستیم مستندی درباره پرستاران بنویسیم که ادای دینی برای مادران و مادرانگی است و این فیلم را به تمام مادران تقدیم می‌کنیم. از همه دست‌اندرکاران این جشنواره که چراغ جشنواره سینما حقیقت را روشن نگه داشتند، ممنونیم. 

مهدی امینی کارگردان دیگر این مستند در ادامه بیان کرد: مطمئن هستم با این فیلم فرهنگ مادرانه مشرق زمین ما به تمام نقاط جهان خواهد رفت. خصوصا که این فیلم درباره شخصیت زنی است که برای حل مشکلات خود می‌جنگد و به خوبی تمدن زن مشرق زمین را به تصویر می‌کشد.

داوری این بخش را مهرداد اسکویی، احمد الستی و محمد کیاسالار برعهده داشتند و جایزه‌های اول و دوم به ترتیب به مجید شیدا برای کارگردانی فیلم «پسقله» و مسعود دهنوی کارگردان فیلم قطعه ۱۹ رسید.

لوح افتخار و جایزه ویژه جشنواره در این بخش به هاشم مسعودی و محسن جهانی کارگردان‌های فیلم «آنجا سپیده‌دم» که با موبایل تصویربرداری شده بود، اهدا شد.

«تنگ‌نای» قصه یک دختر جهادی داوطلب است که با کشمکش‌های درونی وارد بیمارستان می‌شود اما دچار تغییر و تحول شده و دیدگاه‌های او تغییر می‌کند. همزمان با سیر این داستان، به شخصیت یک پزشک هم پرداخته می‌شود.

مصاحبه چند روز قبل پایگاه خبری «شهر بیست» با جواد یقموری کارگردان مستند «تنگ‌نای» را می‌توانید در (اینجا) بخوانید.

خاطرنشان می‌شود چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۲۵ آذر تا دوم دی ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.