سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم رونمایی می‌شود

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از رونمایی سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم رونمایی می‌شود
شناسه : 30526 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلای طبیعی، اظهار داشت: سامانه جامع تخمین و ارزیابی خسارت شهر قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: این سامانه با بهره‌گیری از ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و با استفاده از بستر مطالعات ریز پهنه‌بندی انجام‌شده توسط شهرداری قم صورت پذیرفته است.

رحیمی با بیان اینکه این سامانه یکی از دقیق‌ترین سامانه‌های تخمین و ارزیابی خسارت زلزله در سطح کشور است، ابراز کرد: این سامانه با استفاده از پتانسیل‌ها می‌تواند تخمینی قریب به واقعیت از وضعیت بلوک‌های شهر قم در صورت وقوع زلزله و همچنین میزان خرابی بلوک‌های ساختمانی به تفکیک محله، ناحیه و منطقه برآورد کند.

وی یادآور شد: این اطلاعات مهم می‌تواند در برگزاری مانورهای واقعی‌تر و همچنین رعایت نکات و موارد پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد و تصمیم‌گیری برای مدیریت بحران زلزله در شهر قم را واقع‌بینانه کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.