بازنگری در طرح پروژه بست شرقی حرم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با اشاره به بازنگری در طرح پروژه بست شرقی حرم از افزایش تحقق‌پذیری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این طرح خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازنگری در طرح پروژه بست شرقی حرم
شناسه : 30478 | انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بست شرقی حرم، اظهار داشت: با تأکید ویژه شهردار پروژه پارکینگ شرقی حرم در اولویت سازمان بهسازی و نوسازی حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با اشاره به بازنگری طرح پروژه بست شرقی حرم، افزود: در قدم اول با بازنگری که در طرح انجام شد دو ویژگی را توانستیم در آن اجرایی کنیم که یکی از اصول مهم آن افزایش تحقق‌پذیری پروژه است که با تغییراتی که در بعضی قسمت‌های طرح دیده شد، میزان تحقق‌پذیری آن افزایش یافت.

خاکی با تأکید بر اهمیت ایجاد فرصت‌های سرمایه در این پروژه، افزود: یکی دیگر از اصلاحات مهم در اجرای پروژه بست شرقی حرم فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که در بازنگری که در طرح ایجاد شد.

وی با اشاره به وظایف اساسی پروژه بست شرقی حرم، تأکید کرد: بست شرقی حرم دو وظیفه اصلی دارد که در بازنگری سعی کرده‌ایم به این دو وظیفه اصلی توجه شود که یکی از آن‌ها ارتباط منطقی و رعایت سلسله‌مراتب تشرف برای پیاده سطح حرم- جمکران از طریق سطح بست شرقی به صحن فاطمی و حرم مطهر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم به هدف دوم ایجاد بست شرقی حرم نیز اشاره کرد و افزود: هدف دوم از اجرای پروژه بست شرقی حرم ایجاد ارتباط منطقی و مناسب برای حمل‌ونقل عمومی از طریق زیر سطح بست شرقی به صحن فاطمی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

به گفته خاکی این دو مسئله در دستور اصلی کار اجرای پروژه بست شرقی حرم است و در وهله سوم هم تأمین خدمات و امکانات امر زیارت چه به لحاظ خدماتی چه به لحاظ پشتیبانی و چه حمل‌ونقلی در بدنه این پروژه دیده‌شده می‌شود که پارکینگ هم جز این بحث‌های خدماتی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: در مسئولیت سوم اجرای این پروژه و رفع نیازهای خدماتی و پشتیبانی قسمتی از نیازهای شهروندی برای محله‌های مجاور اعم از یخچال قاضی و گذر جدا مرتفع می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم تأکید کرد: تمامی مراحل اجرای این پروژه ضمن رویکرد حفظ ارزش‌های معماری و شهرسازی و دانه‌های ارزشمند در شهر پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.