موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و هنر

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و هنر
شناسه : 30458 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی با اعلام خبر موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: با تصویب آیین‌نامه مربوطه در هیئت وزیران، از این پس بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که از جمله تکالیف قانون برنامه ششم توسعه کشور است، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند طی شده جهت تصویب نهایی این آیین‌نامه افزود: از جمله نقاط قوت مصوبه اخیر هیئت وزیران، مشارکت صنوف فرهنگی و هنری در تهیه و تدوین پیش‌نویس اولیه آن است که در جلسات متعدد با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و برای سیر مراحل قانونی و اخذ نظر دستگاه‌های مربوطه و مندرج در تبصره یادشده به سازمان برنامه و بودجه ارسال و توسط سازمان مزبور برای تصویب تقدیم دولت شد و پس از جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی دولت و حصول وفاق در مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط بویژه وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، آیین‌نامه مربوطه بررسی نهایی شد و در جلسه مورخه ۳۰ آذر توسط هیئت وزیران تصویب شد.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: برای اولین بار برای حمایت از این قشر فرهیخته، بیمه بیکاری  اجرا خواهد شد چرا که عمده این مشاغل در زمره مشاغل آزاد تعریف و تا کنون مشمول حمایت‌های قانون بیمه بیکاری نشده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از آسیب‌پذیرترین مشاغل در هر کشوری مشاغل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است چرا که با هر فشار و چالش اقتصادی و مالی، تولیدات آن از سبد مصرفی خانوار حذف یا از اولویت خارج می‌شود. بحران بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی در پی مشاغل فرهنگی و هنری، علی‌رغم حمایت‌های انجام شده توسط دولت، مشخص کرد شاغلان این فعالیت‌ها باید از یک پشتوانه محکم‌تری برخوردار شوند تا پوشش‌دهنده و حامی معیشت این قشر فرهیخته باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.